دبیر ستاد انتخابات استان قزوین:

بیش از ۱۰ درصد مردم قزوین تا پیش از ظهر در انتخابات مشارکت کردند

قزوین - دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: تاکنون براساس تعداد واجدین شرکت در انتخابات، مشارکت مردم قزوین به حدود 10 درصد رسیده است.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین ، حامد فتوحی با حضور در میز رسانه ستاد انتخابات استان قزوین افزود: اخذ رای در شعب صرفا با کارت ملی هوشمند یا شناسنامه امکانپذیر است و داشتن کارت ملی قدیمی قابل قبول نیست، افرادی هم که شناسنامه قدیمی دارند باید شماره ملی خود را هم به همراه داشته باشند.

وی اظهار کرد: نمایندگان هر دو نامزد در اکثر شعب اخذ رای مستقر هستند و می‌توانند در تمام مراحل اخذ رای، شمارش و تجمیع آرا حضور داشته باشند.

فتوحی ادامه داد: همچنین امکان حضور نماینده نامزدها برای تجمیع آرا در شهرستان‌ها هم ممکن است.

فتوحی تصریح کرد: مانند دور اول، تا کنون شاهد حضور پرشور هم استانی‌ها پای صندوق‌های رای را شاهد بودیم و امیدواریم این حضور منشا برکت باشد.

وی با اشاره به برخی تخلف گزارش‌ شده به  فرمانداران و هیات بازرسی استان اضافه کرد: مواردی که نیاز به پیگیری قضایی دارد با فرمانداران هماهنگ شده تا ارجاع داده شوند.

این مسوول افزود: شعب سیار شرایط خاصی دارند و تمام نقاطی که باید حضور پیدا کنند از قبل احصاء و زمان حضور ثبت و اعلام شده است، اگر کار شعب سیار به پایان برسد و در نقاطی نیاز به حضور باشد با نظر فرماندار این اتفاق امکانپذیر است.

وی ادامه داد: برابر قانون، در انتخبات ریاست جمهوری اعلام آرا توسط ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود و در استان‌ها قابل انجام نیست و ما بعد از آن گزارش را منتشر می‌کنیم؛ البته نامزدها می‌توانند نتیجه آراء به تفکیک شعب را درخواست کنند.

مرحله دوم چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت روز ۱۵ تیرماه در یک هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای در سراسر استان قزوین همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

نزدیک به ۹۶۰ هزار واجد شرایط رای در استان قزوین حضور دارند و در مرحله نخست نیز حدود ۴۳ درصد در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند.

Print Friendly, PDF & Email