استاندار قزوین:

میزان مشارکت قزوینی‌ها در انتخابات به ۲۵ درصد رسید

قزوین-استاندار قزوین گفت: میزان مشارکت شهروندان قزوینی تا ساعت ۱۵ بالغ بر ۲۵ درصد است. انقلاب اسلامی با اراده مردم شکل گرفته و با اراده مردم نیز تداوم پیدا می‌کند.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین ، محمد مهدی اعلایی روز جمعه در حاشیه بازدید ستاد انتخابات افزود: نسبت به دور قبل با افزایش مشارکت روبرو هستیم و امیدواریم که تا پایان روز شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

وی با بیان اینکه، فضای رقابتی استان دوقطبی شده است، افزود: فضای رقابتی انتخابات تنگاتنگ شده و امروز شاهد رقابت بین دو جریان سیاسی مهم هستیم و طبیعی است که در این دوره رقابت‌ها مشارکت بیشتری نسبت به دور اول صورت گیرد.

اعلایی تصریح کرد: میزان مشارکت شهروندان قزوینی تا ساعت ۱۵ بالغ بر ۲۵ درصد است. انقلاب اسلامی با اراده مردم شکل گرفته و با اراده مردم نیز تداوم پیدا می‌کند.

وی ادامه داد:جریان‌های فکری و سیاسی مختلف با انتخاب مردم بر سر کار آمدند و در مدیریت کشور تلاش کردند و امروز نیز به اراده و خواست مردم، دولت جدیدی روی کار خواهد آمد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تا به این لحظه که تا پایان انتخابات زمان داریم، کسی نمی‌تواند انتخابات را پیش بینی کند، گفت: این موضوع یک افتخار بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است که تا پیش از انقلاب اسلامی که ایران یک کشور دیکتاتور گونه بوده است، مردم و انتخابات نقش بسیار موثری در سرنوشت کشور نداشتند.

اعلایی اضافه کرد: ستاد انتخابات استان قزوین، یک فرآیند مردمی است و برگزارکنندگان آن خود مردم هستند و افرادی که در هیئت‌های اجرای حضور دارند، افرادی امین با سلایق و خط فکری متفاوت هستند و هیچ اعلام سلیقه‌ای از سوی آنان صورت نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد حساسیت در انتخابات امروز بسیار بالا است و حضور خود نمایندگان کاندیدها در صندوق رای برای پیشگیری از تخلف امری موثر است و‌ انتظار تخلفات سر صندوق‌ها به ناظرین گزارش داده شود و دستگاه قضا نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری دارد.

اعلایی تاکید کرد: صاحبان اصلی انتخابات مردم هستند و مردم می‌توانند در این امر نظارت داشته باشند و مواردی مربوط به تخلفات را به ناظرین پای صندوقهای رأی گزارش دهند، باید گفت که در تمامی انتخاب‌های کشور ما خدشه ناپذیر هستند و متولیان برگزاری انتخابات از هیچ تلاشی برای صیانت از رأی مردم کوتاه نمی‌آیند.

Print Friendly, PDF & Email