رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

تا این لحظه هیچ مورد امنیتی گزارش نشده است

رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره امنیت برگزاری انتخابات گفت: تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اتفاق امنیتی نداشته ایم. امیدواریم تا پایان فرایند انتخابات نیز مشکل نداشته باشیم.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، «عباس جوهری» رئیس ستاد انتخابات استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در مجموعه استان تهران هم در دور اول و هم در دور دوم انتخابات برای اولین بار هیچ صندوقی را نداشتیم که کار خود را با تاخیر آغاز کند و یک انتخابات تراز را تجربه کردیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به حضور پرشور مردم گفت: از ابتدای ساعت ۸ مردم در پای صندوق های رای حاضر شده اند و حضورشان کاملا مشهود است و حضور نسبت به هفته گذشته پررنگ تر است و پیش بینی می کنیم که تا ساعات پایانی شب هم به همین منوال باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: چنانچه شهروندان در شعب اخذ رای تخلف یا کمبود و کاستی را مشاهده کردند می توانند به شماره ۴۵۵۰۰ اطلاع دهند. بازرسان نیز بالافاصله موضوع را دنبال می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: به استناد ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری؛ خرید و فروش آرا، تهدید و تطمیع، رای دادن با مدارک هویتی جعلی و اخلال در امر انتخابات از مواردی است که قانون گذار پیش بینی کرده و جرم محسوب می شود و نمایندگان هیات‌های نظارت و اجرایی چنانچه این موارد را مشاهده کردند بلافاصله مرتکبین را به مرجع قضایی تحویل دهند.

وی ادامه داد: نکته بعد درباره تصویر برداری از آرا و نشر آن در فضای مجازی است. ماده ۱۰ قانون انتخابات به مخفی بودن آرا اشاره دارد و تصویربرداری از آرا و انتشار آن ممنوع است و ما از شهروندان درخواست داریم تا این موضوع را رعایت کنند. نکته بعد به استناد ماده ۵ و حضور نمایندگان نامزدها است که براین اساس تمامی نامزدها می توانند یک نماینده در شعب داشته باشند. این افراد بر روند انتخابات نظارت دارند اما باید توجه داشته باشند که نمایندگان نامزدها حق تبلیغ له یا علیه هیچ نامزدی را ندارند. همچنین دخالت در امر هیات های نظارت و شورای نگهبان را نیز ندارند و در صورت تخلف نیز از حوزه اخذ رای اخراج خواهند شد.

جوهری گفت: نمایندگان نامزدها در شعب حضور دارند و روند انتخابات را از نزدیک رصد می کنند و در صورت مشاهده تخلف به بازرسان در شعب منتقل می کنند. در ساعاتی که پشت سر گذاشتیم موضوعاتی مطرح شده است که به بسیاری از آنها رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: قانونا انتخابات تا ساعت ۱۸ است و اگر صلاح بدانند تمدید خواهد شد بنابراین شهروندان که قصد رای دادن دارند در همین ساعات به شعب مراجعه کنند.

وی درباره امنیت برگزاری انتخابات گفت: تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اتفاق امنیتی نداشته ایم. امیدواریم تا پایان فرایند انتخابات مشکل نداشته باشیم.

Print Friendly, PDF & Email