مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان برگزار شد

هرمزگان - به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان ، مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان با قرائت زیارت عاشورا و نوحه خوانی برگزار شد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، مراسم سوگواری دهه محرم با حضور «حجت الاسلام احمد حیدری» و کارکنان ستادی در اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان برگزار شد.

حجت الاسلام احمد حیدری ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان اظهار داشت: حادثه کربلا یکدفعه به وجود نیامده است و یک شخصیت معصوم با نام سیدالشهدا(ع)، در یک برهه ای که همه امام را می شناسند به شهادت رسید، با این وجود چه اتفاقی افتاد که واقعه کربلا به وجود آمد و چطور این واقعه به شهادت سید الشهدا(ع) منجر شد.

وی در ادامه افزود: بوجود آمدن واقعه عاشورا عوامل متعددی دارد که مهمترین آن انحراف در دین است که نمونه آن شخصیتی مثل یزید بن معاویه است که در سال اول حکومتش سیدالشهدا(ع) را به شهادت رساند و خیلی از جریانات دینی را سرکوب کرد.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: داستان کربلا بسیار عظیم است که درک آن نیاز به مطالعه فراوان و تحقیق دارد تا به شناخت و معرفت لازم دست پیدا کنیم.

شایان ذکر است: این مراسم با قرائت زیارت عاشورا ، نوحه خوانی و سینه زنی همراه بود.

Print Friendly, PDF & Email