اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح کرد؛

مشکلی در تأمین سوخت پایدار نداریم

وزیر نفت امروز در حاشیه هیأت دولت، اظهار کرد: سوخت پایدار نیروگاه‌ها و جایگاهی سوخت در سراسر کشور تأمین شده است لذا مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، وزیر نفت، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در راستای انتقال گاز روسیه به جمهوری اسلامی ایران، اسنادی بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم روسیه امضا شده است. اوجی اظهار داشت: «خوشبختانه کمتر از یک ماه پیش، این اسناد به امضا رسید و ما به‌زودی بخش زیادی از گاز روسیه را به جمهوری اسلامی ایران منتقل خواهیم کرد. این انتقال هم برای مصارف و نیاز‌های داخلی و هم برای صادرات ما به کشور‌های همسایه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»

وی ادامه داد: «با این اقدام، ما می‌توانیم امنیت انرژی کشور‌های همسایه را نیز تامین کنیم. به جرات می‌توانم بگویم که این امضای سند توافق انتقال گاز روسیه به جمهوری اسلامی ایران، یک شاهکار دیپلماسی انرژی بود که انشاالله می‌تواند انقلاب اقتصادی و صنعتی را به همراه داشته باشد و وابستگی کشور‌های منطقه به تامین امنیت انرژی را از جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد.»

اوجی همچنین تاکید کرد که این توافق می‌تواند تحولی بزرگ در صنعت انرژی کشور و منطقه ایجاد کند و نشان‌دهنده توانمندی‌های دیپلماسی انرژی ایران است.

Print Friendly, PDF & Email