رئیس هیئت مهدویون گرگان خبر داد؛

گلستان میزبان اجتماع بزرگ مهدویون می‌شود

گلستان - رئیس هیئت مهدویون گرگان گفت: اجتماع بزرگ مهدویون استان گلستان پنج‌شنبه ۲۸ تیر همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود در این مراسم ۷۲ دیگ اطعام حسینی طبخ و توزیع خواهد شد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از گلستان، ابوالفضل بخشیانی صبح امروز در نشست خبری پیرامون تشریح برنامه‌های اجتماع بزرگ مهدویون که روز پنج‌شنبه ۲۸ تیرماه در خیابان شهید بهشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: اجتماع بزرگ مهدویون استان گلستان پنج‌شنبه ۲۸ تیر همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود در این مراسم ۷۲ دیگ اطعام حسینی طبخ و توزیع خواهد شد، این مراسم با حرکت نمادین اسرای کربلا برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مردمی و خیرین برای برگزاری اجتماع مهدویون افزود: بیش از هشت سال به صورت نمادین کاروان اسرا از خیابان ولیعصر به سمت میدان شهرداری گرگان حرکت می‌کرد که مورد استقبال مردم ولایتمدار شهرستان قرار گرفت، مبنای برنامه‌ریزی اجتماع بزرگ مهدویون اقبال خوب مردمی بوده است.

دبیر ستاد نذرواره حسینی استان گلستان بیان کرد: چند سالی است ۷۲ دیگ اطعام حسینی در ۷۲ شهر ایران طبخ می‌شود درکنار هر دیگ اسم یک شهید کربلا نوشته می‌شود که باید این اطعام حسینی در یک روز به صورت متمرکز بین عزاداران توزیع شود.

بخشیانی با اشاره به اینکه واقعا جای یک مراسم متمرکز بعد از سالروز شهادت امام حسین(ع) در شهر گرگان خالی بود، گفت: با حمایت‌های سپاه ناحیه و فرمانداری گرگان و هیئت مهدویون این مراسم اجرای می‌شود، مجوزهای لازم از شورای تامین گرفته شده است.

وی بیان کرد: کاروان اسرا از خیابان ولیعصر از مدرسه شیخ فضل‌الله نوری ساعت ۱۸ به سمت میدان شهرداری خیابان شهید بهشتی حرکت می‌کنند.

دبیر ستاد نذرواره حسینی استان گلستان با اشاره به اینکه ۱۵۰ تعزیه‌خوان از انبارالعلوم به گرگان می‌آیند، اظهار کرد: در صورت نامساعد بودن شرایط جوی این مراسم به حسینیه عاشقان ثارالله گرگان انتقال پیدا خواهد کرد.

بخشیانی گفت: در دهه اول محرم در بیش از ۸۴ روستا، محله، مسجد و هیأت دیدار با بزرگان شهر داشتیم و از همه آنها دعوت شد که در این اجتماع بزرگ حضور پیدا کنند آنها نیز استقبال کردند.

Print Friendly, PDF & Email