مدیرکل انتقال خون استان مرکزی خبر داد؛

شرکت ۱۱۴۰ نفر از مردم اراک و ساوه در پویش نذر خون

مرکزی - مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه مردم 2 شهرستان این استان در پویش نذر خون محرم شرکت کرده‌اند، گفت: همزمان با دهه نخست محرم 1140 نفر در شهرستان‌های اراک و ساوه در پویش نذر خون مشارکت کردند.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین مرکزی، ریتا ظهیری افزود: در این بازه زمانی ۱۳۷۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون این ۲ شهر مراجعه کردند که از این تعداد، ۱۰۵۶ نفر در شهرستان اراک و ۳۱۴ نفر از شهرستان ساوه بودند.

وی به اهداء پلاکت‌فرز از سوی شرکت‌کنندگان در پویش نذر خون محرم سال جاری اشاره کرده و ادامه داد: در دهه نخست محرم ۶ پلاکت‌فرز نیز از خون اهدایی عزاداران حسینی تأمین شد و در اختیار بیماران مورد نیاز قرار گرفت.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی درباره اهدای خون در روزهای عاشورا و تاسوعا نیز اظهار داشت: ۴۲۴ نفر در شهرستان‌های اراک و ساوه برای اهداء خون مراجعه کردند که از این تعداد ۳۶۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

ظهیری تصریح کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا محرم سال جاری ۳۴۱ نفر در شهرستان اراک و ۸۳ نفر در شهرستان ساوه مراجعه کردند که از این تعداد در شهرستان اراک ۲۸۸ نفر و در شهرستان ساوه ۷۶ نفر شرایط اهدای خون داشتند.

Print Friendly, PDF & Email