امسال ۲۲ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شد
به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، قاسم احمدی لاشکی در همایش «نومعلمان تمدن ساز، یاوران جبهه مقاومت» اظهار کرد: ساختن دانشگاه به تنهایی چاره کار نیست، چون بیش از ۲۶۴۰ دانشگاه در کشور وجود دارد که تعداد آن از کشورهای چین و هند بیشتر است، در عوض باید به خروجی آنها دقت کرد تا با پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند.
وی با بیان اینکه دروس آموزشی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در حال اصلاح و بازنگری است، افزود: باید علومی که ضرورت ندارد را برداریم و علوم مفید و به روز را آموزش دهیم که پاسخگوی نیازهای دانشآموزان و جامعه باشد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزشوپرورش با اشاره به رویکرد تحقق عدالت اجتماعی در وزارتخانه متبوعش خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد عدالت اجتماعی ۴۰۶ مدرسه تنها با یک دانشآموز در کشور فعالیت میکنند که شامل ۳۹۱ مدرسه ابتدایی، چهار مدرسه متوسطه اول و ۱۱ مدرسه متوسط دوم هستند.
احمدی لاشکی اضافه کرد: در حوزه کمبود زیرساختهای آموزشی ضعفهایی داریم و برای نمونه در بعضی از مدارس شهرهای بزرگ کلاسهای با جمعیت بیشتر از ۵۰ نفر دانشآموز را داریم که باید این مشکل را رفع کنیم.
وی اظهار کرد: امروز ۵۰ درصد بیکاران ما از دانشگاه هستند و باید دنبال کیفیت کار باشیم در حالی که ۳۹۱ مدرسه ابتدایی با یک معلم و یک دانش آموز داریم که کسی از تحصیل باز نماند.
لاشکی تصریح کرد: در مقطع متوسطه اول ، تعداد چهار مدرسه و متوسطه دوم ۱۱ مدرسه داریم که یک دانش آموز دارد اما در استان البرز کلاسی با ۵۰ دانش آموز هست لذا اولویت دولت دکتر پزشکیان آموزش و بهداشت است که کمبودها جبران شود.
معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش افزود: در سه سال دوران شهید رئیسی ۲۵۵ هزار ردیف استخدامی دریافت شد زیرا اگر قرار است کلاس های ۵۰ نفره را حذف کنیم باید تعداد معلمان بیشتر شود.
وی اظهارداشت: در سال جاری ۶۵ هزار نیروی ماده ۲۸ و ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم متعهد دوره چهارساله داریم که از تربیت معلم جذب شده اند و می توانند در تربیت آینده سازان کمک باشند.
معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه تعهداتی بر عهده وزارت آموزشوپرورش نهاده شده است، عنوان کرد: برای مثال یکی از اهداف این برنامه توسعه فضای آموزشی و سرانه فضای ورزشی ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور است که برای اجرای آن نیازمند تأمین اعتبار و بودجه هستیم.
احمدی لاشکی اضافه کرد: امروز در خدمت معلمانی هستیم که قرار است ۳۰ سال آینده زندگی خود را وقف تعلیم و تربیت نسلهای آینده کنند و باید به خاطر داشته باشیم که معلم اگر شایسته نباشد، تمام کتب و امکانات بیفایده است و بهطور قطع آموزگار میتواند جای خالی فضای آموزشی و کتب درسی را پر کند.
وی یاد آور شد: برای اینکه آموزشوپرورش دقیقتری داشته باشیم، سه شاخصه فضای آموزشی، محتوا و کتب مناسب درسی باید تأمین شود و در این بین نقش معلم بسیار حساس و کلیدی است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰