نمایشگاه یلدا در قزوین، فرصتی برای حمایت از مصرف کنندگان
به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، شب یلدا یکی از سنت های قدیمی و کهن ایران زمین است که هر ساله با آخرین شب از فصل پاییز خانواده با کنار هم قرار گرفتن آن را جشن میگیرند ، از این رو بازار هر ساله خرید میوه و اقلام شب یلدا با فرا رسیدن آخرین روزهای پاییز رونق خاصی دارد.
درآستانه شب یلدا، افزایش قیمت ها، حلاوت این شب را که از قدیم با آیین های شاد و گردهم آمدن خانواده ها توامان بوده به تلخی و خالی ماندن دست بسیاری از اقشار متوسط و پایین جامعه شده است.
این روزها نمایشگاه یلدا در شهر قزوین که با هدف تنظیم بازار و دسترسی آسان شهروندان برای تهیه کالاهای مورد نیازشان با قیمت و کیفیت مناسب در حال برگزاری است در صورت کنترل و نظارت مسوولان فرصت و در غیر اینصورت میدانی برای جولان سودجویان خواهد بود.
در این نمایشگاه انواع و اقسام شیرینی، شکلات، آجیل، خشکبار و مواد غذایی با قیمتهای تا حدودی پایینتر از بازار به مصرفکنندگان عرضه میشود.
در همین ارتباط به سراغ شهروندان و غرفه داران در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی قزوین رفتیم تا از وضعیت نمایشگاه جویا شویم.
یکی از شهروندان در این خصوص با اشاره اینکه خرید در سطح شهر با قیمت های سرسام آوری که وجود دارد امکان پذیر نیست، گفت: قیمتها با درآمدها همخوانی ندارد، بنابراین طبقات متوسط و پایین سعی میکنند با جایگزینی اقلام ارزانتر سفره خود را تزئین کنند.
سارا عبدلی افزود: قیمتها نسبت به سال گذشته افزایش داشته و توان خرید مردم به دلیل تورم کمتر شده اما چارهای نداریم باید این دورهمی سنتی را به همراه فرزندانم برگزار کنیم و نمیتوان از شب یلدا گذشت.
یکی از شهروندان قزوین در این خصوص گفت: شرایط اقتصادی کشور و بیشتر شدن تورم، قیمت کالاها را چندبرابر بیشتر کرده که در این شرایط برگزاری نمایشگاههای میتواند با گرانفروشی و قیمتهای افسارگسیخته مقابله و تا حدودی این شرایط را متعادلتر کند.
علیرضا کلهر افزود: همه ساله با برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در مناسبت های مختلف نیازمندیهای خانه را از این نمایشگاه تهیه میکنیم و امسال هم در آستانه شب یلدا برای خرید برخی از اقلام به این نمایشگاه آمدیم .
وی با بیان اینکه خرید اجناس و اقلام مورد نیاز شب یلدا در یک مکان و با قیمت مناسب از مزیتهای مهم برپایی این نوع نمایشگاهها بشمار می رود، یادآور شد: به طور معمول این نوع نمایشگاهها رضایت بیشتر خریداران را به همراه دارد.
یکی از غرفهداران در نمایشگاه شب یلدا هم گفت: استقبال مردم از نمایشگاه بد نیست و امروز نسبت به شبهای گذشته مردم استقبال بهتری دارند.
داود بابایی افزود: مردم در حال خرید اقلام شب یلدا هستند اما به نظر میرسد مقدار خرید کالا توسط مردم مدیریت شده و میتوان گفت نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است.
وی بیان کرد: اما شور و اقبال برای اقلام خرید مراسم سنتی شب یلدا در مردم وجود دارد و حضور مردم به دلیل تخفیف در نمایشگاه بهتر از سطح بازار است.
یکی از فروشندگان آجیل و خشکبار هم با اشاره به اینکه امسال استقبال مردم از خرید آجیل و خشکبار به نسبت پایین است، گفت: علت این مساله افزایش قیمت و کاهش توان خرید مردم است.
وی تاکید کرد : قیمت عمدهفروشی آجیل از ۳۰۰ تا ۷۵۰هزار تومان متغیر است و هر چند قیمتهای امسال نسبت به سال گذشته تغییر نکرده اما قدرت خرید مردم برای آجیل شب یلدا ۵۰ درصد افت داشته است.
نمایشگاه یلدا در قزوین اهداف قیمت گذاری و کالای با کیفیت را محقق ساخت
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی توسعه منطقهای استاندار قزوین گفت: نمایشگاه عرضه محصولات شب یلدا در قزوین توانست به خوبی اهداف قیمت گذاری و عرضه کالای با کیفیت را محقق سازد.
علی رحمانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه عرضه محصولات شب یلدا در قزوین اظهار کرد: شب یلدا جشن تاریخی و باستانی است که مردم در این شب به یکسری کالا و اقلام نیاز دارند.
وی با بیان اینکه شرکت نمایشگاهها با تأکید قبلی به برپایی نمایشگاه شب یلدا اقدام کرد، یادآور شد: خوشبختانه در بازدیدی که صورت گرفت، قیمتها تعدیل شده و با کیفیت به دست مردم میرسد.
رحمانی ادامه داد: ۱۵۰ غرفه در نمایشگاه وجود دارد که اقلام را با کیفیت و بر اساس نظام کنترلی قیمتها به دست مصرف کننده میرسانند.
این مسوول خاطرنشان کرد: عرضه انواع گوشت مرغ و قرمز، تخم مرغ و همچنین سایر اقلام مورد نیاز شهروندان از دیگر ویژگیهای نمایشگاه یلدا است.
عرضه کالاهای تنظیم بازار در نمایشگاه یلدای قزوین
مدیرعامل نمایشگاههای بینالمللی قزوین گفت با اشاره به جذابیتهای ویژه این نمایشگاه گفت: امسال در راستای حمایت از مصرفکنندگان و ایجاد فضایی شاد و یلدایی، نمایشگاهی متفاوت برگزار خواهیم کرد.
احمد خورگامی افزود: همچنین این نمایشگاه با هدف تنظیم بازار و دسترسی آسان و ارزانتر به کالاهای مورد نیاز شب یلدا در دستور کار قرار گرفت .
وی اظهار کرد: این رویداد با حضور بیش از ۱۴۰ مشارکتکننده از ۱۰ استان کشور، بستری متنوع برای عرضه محصولات یلدایی از جمله شیرینی، شکلات، آجیل، خشکبار و سایر کالاهای مورد نیاز شب یلدا فراهم کرده است.
این مسوول خاطرنشان کرد: همچنین در این نمایشگاه، بخشی ویژه برای عرضه کالاهای تنظیم بازار با قیمت دولتی در نظر گرفته شده است که فرصتی برای خرید مقرون بهصرفه را در اختیار مردم قرار میدهد.
خورگامی ادامه داد: یکی از کارهای جذابی که در این نمایشگاه انجام شده، دایر کردن کرسی به مساحت ۱۲۰ مترمربع است که هموطنان میتوانند در این نمایشگاه از این حرکت خلاقانه جهت تجدید خاطرات گذشته و عکاسی استفاده کرده و لحظات شادی را تجربه کنند.
وی یاد آور شد : نمایشگاه یلدا تا ۳۰ آذر ماه برقرار است و بازدیدکنندگان میتوانند در این ایام از ساعت ۱۱ تا ۲۱ اقدام به بازدید و خرید از نمایشگاه کنند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰