پروژه قزوین،الموت به تنکابن ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قزوین- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از پیشرفت فیزیکی ۹۵درصد فاز اول پروژه قزوین، الموت به تنکابن خبرداد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، وهاب میزانی در بازدید استاندار از پروژه ساخت محور قزوین، الموت، تنکابن افزود: این پروژه به مسافت ۱۶۴ کیلومتر در محدوده استانهای قزوین و مازندران قرار دارد که از کنارآزاد راه قزوین تا شهر تنکابن ادامه خواهد یافت و از پروژه های ملی است که در سفر رهبری در سال ۸۲ به قزوین کلید خورده است.

وی اظهار کرد: این پروژه در شش قطعه اجرا می شود که قطعات یک تا ۴ در استان قزوین و قطعات ۵ و ۶ در مازندران است.

میزانی تصریح کرد: این پروژه در محدوده استان قزوین حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۶۴ کیلومتر آن تا روستای شهرک تکمیل شده است.

وی ادامه داد: حدود ۹۰ کیلومتر این پروژه در استان قزوین و مابقی در استان مازندران قرار دارد و به دلایل مختلف مانند صعب العبور و بکر بودن با پیمانکاران متعدد شروع شد و در ادامه مسیر با تزریق کم اعتبارات، با تاخیر مواجه و کمی طولانی شده اما امروز با پیگیری انجام شده از سرعت قابل قبولی برخوردار شده است.

این مسوول افزود: در حال حاضر تمرکز مسئولان استان بر تکمیل این پروژه در محدوده استان قزوین است و همه تلاش خود را انجام می دهیم تا این پروژه مهم در سال آینده زیر بار ترافیکی برود.

میزانی تصریح کرد: قسمت سوم این پروژه تا روستای شهرک تکمیل شده و برخی کارها مانند نصب علائم مسیر؛ خط کشی، نصب روشنایی تونل شیرکوه و یک قسمت از کار شامل لایه آخر روکش آسفالت و ساخت پل دسترسی از ورودی اتوبان به مسافت ۵ کیلومتر برای دسترسی به ابتدای مسیر در دست اقدام است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین یادآورشد: برای تکمیل این پروژه مهم حدود ۶۵۰ میلیارد تومان نیاز است که برای علائم گذاری و خط کشی و نصب گاردیل و ساخت ورودی دسترسی به مسیر از اتوبان هزینه خواهد شد که اگر اعتبارات بموقع تامین شود تا خرداد ماه سال آینده مسیر ۶۴ کیلومتری افتتاح می شود.

میزانی تصریح کرد: در خصوص ایمنی مسیر در فصل زمستان و نصب علائم تاکید کرده ایم و پیمانکار مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان برای این کار هزینه خواهد کرد تا ایمنی مسیر بیشتر شود البته اصول کار این است که در زمان بهره برداری باید ایمن سازی صورت گیرد اما چو.ن شاهد تردد موقت برخی اهالی محلی هستیم برای افزایش ایمنی آن هم تاکید داریم.

این مدیر یادآورشد: در خصوص ضرورت استقرار راهداری و گشت پلیس راه این کار فقط زمانی انجام می شود که مسیر تکمیل شده و تحویل راه و شهرسازی شود که متاسفانه به دلیل تردد روستاییان این پروژه قبل از افتتاح مورد استفاده برخی قرار می گیرد اما در این زمینه نیازمند تصمیم مدیریتی در استان هستیم که قرار شد در شورای ترافیک در نشستی این موضوع بررسی و نتیجه اعلام و وظایف تعیین می شود.

وی اظهارداشت: مطالبات پیمانکاران حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است و چون پروژه ملی است در صورت تزریق بموقع اعتبارات این بدهی نیز پرداخت و کار تسریع می شود.

میزانی در خصوص ادامه مسیر در محدوده استان مازندران هم گفت: در محدوده استان مازندران هم پیگیر هستند و اعتبارات خوبی پیش بینی کرده اند اما شرکت توسعه ساخت نگاهش این است که پروژه به صورت قطعه ای بهره برداری شود و تمرکز روی ۶۴ کیلومتر واقع در استان قزوین است و پس از آن در محدوده مازندران هم کارها پیگیری خواهد شد.

وی در خصوص نصب سازه در ورودی اتوبان گفت: برای اتصال اتوبان به ابتدای مسیر هم قسمت عمده کار انجام شده و قرار است یک دستگاه پل فلزی نصب شود که سازه آن در دست ساخت است و به شرط تامین منابع این قطعه نیز تسریع خواهد شد و قسمت های مسیر و زیرسازی انجام شده است.

میزانی میزان پیشرفت کار را مطلوب دانست و اظهارداشت: فاز اول این پروژه در محدوده استان قزوین حدود ۹۵ درصد است و اگر منابع بهتری تزریق شود بخش باقیمانده سریعتر تکمیل می شود.

این مدیر در خصوص مزیت های این پروژه ملی تصریح کرد: مهمترین ویژگی این طرح خروج الموت از بن بست است و با تردد بالایی که در این مسیر صورت خواهد گرفت شاهد کم شدن محرومیت ها، رونق گردشگری در الموت و تحول در اقتصاد منطقه خواهیم بود.

میزانی اظهارداشت: احداث کریدور جدید برای متعادل کردن ترافیک و توزیع سفر به استانهای شمالی کشور، کاهش زمان سفر و طول مسیر از ۳۳۰ کیلومتر به ۱۶۳ کیلومتر، افزایش تعداد راههای ایمن برای اتصال استانهای مرکزی نظیر قزوین، زنجان و همدان به استانهای شمالی و صرفه جویی قابل توجه در سوخت و ایجاد اشتغال از دیگر مزایای ساخت پروژه قزوین، الموت به تنکابن است.

وی یادآورشد: برای اجرای این پروژه تاکنون ۴۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آن به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

Print Friendly, PDF & Email