پرداخت دیه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تصادف بدون تشکیل پرونده قضایی در استان هرمزگان
به گزارش تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، علی جباری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه ایران به همراه معاونین خود با حضور در محل دفتر رئیس کل دادگستری هرمزگان با مجتبی قهرمانی دیدار و گفتگو کرد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این دیدار با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در راستای کمک به دولت گفت: خوشبختانه این موضوع خروجی بسیار مطلوبی داشته و به نتایج بزرگ و تأثیرگذاری منجر شده است.
مجتبی قهرمانی با تأکید بر لزوم تعامل قوای سهگانه برای پیشبرد اهداف نظام، به اقدامات ویژه دادگستری استان در زمینه های مختلف همچون ساماندهی بیمهها و … اشاره کرد و خواستار ارتقای سطح همکاریها در این خصوص شد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اجرای طرح ابتکاری پرداخت دیه تصادفات جرحی ساده بدون تشکیل پرونده قضایی برای نخستین بار در کشور از استان هرمزگان شروع شد که خوشبختانه نتایج مطلوبی به دنبال داشته است.
وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح تا اسفندماه ۱۴۰۳ در خصوص ۶ هزار و ۵۵۵ تصادف رانندگی، مصدومین بدون تشکیل پرونده قضایی و از طریق پر کردن فرم مخصوص مستقیماً به بیمهها مراجعه نموده اند و دیه خود را دریافت کرده اند.
وی افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۲۸۳ نفر یعنی معادل ۶۵ درصد از مراجعین هزینه خود را به صورت کامل از شرکت های بیمه دریافت نموده اند و حتی یک نفر هم از اجرای این طرح ابراز نارضایتی نکرده است.
قهرمانی تصریح کرد: تاکنون مبلغ ۹۲۵ میلیارد تومان از سوی ۲۵ نمایندگی شرکت های بیمه در استان هرمزگان به خسارت دیدگان و مصدومان حوادث رانندگی پرداخت شده است.
این مقام قضایی خاطر نشان کرد: طبق بررسیهای انجام شده در همین راستا خسارت دیدگان یکهزار و ۸۴۴ مورد از تصادفات رانندگی به نمایندگی بیمه ایران در استان هرمزگان مراجعه نموده اند که از این تعداد، در خصوص یکهزار و ۱۵۲ مورد “معادل ۶۲ درصد از مراجعات”، خسارت زیان دیدگان و مصدومان پرداخت شده است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: نمایندگی بیمه ایران در استان هرمزگان مبلغی بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان بابت دیه به مصدومین تصادفات رانندگی بدون تشکیل پرونده قضایی پرداخت کرده است.
وی یادآور شد: تنها در بازه زمانی بهمن ماه ۱۴۰۳ تعداد ۶۳۲ مورد از تصادفات جرحی بدون تشکیل پرونده قضایی به نمایندگی های شرکت های بیمه در استان هرمزگان ارجاع شده است که از این تعداد ۲۳۰ مورد از آنها مربوط به نمایندگی شرکت بیمه ایران بوده است.
قهرمانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ارتقاء و گسترش پوشش خدمات بیمه در ابعاد مختلف کیفی و کمی یکی از شاخص های توسعه یافتگی و پیشرفت جوامع بشری تلقی می گردد و همین موضوع بر اهمیت توجه به این موضوع می افزاید.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور و با هدف تحقق خدمت رسانی مطلوب به مردم، پایلوت طرح پرداخت دیه تصادفات جرحی ساده بدون تشکیل پرونده قضایی در دادگستری استان هرمزگان تهیه و عملیاتی شد، تصریح کرد: خوشبختانه با گذشت حدود سه سال از اجرای این طرح، نتایج حاصل از آن هم موجب رضایتمندی مردم را فراهم ساخته و هم شرکتهای بیمه در این خصوص رضایت خود را ابراز کردهاند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان داشت: براساس طرح پرداخت دیه تصادفات جرحی ساده بدون نیاز به تشکیل پرونده قضایی، مصدومین حوادث رانندگی موضوع مواد ۷۱۶ و ۷۱۷ قانون مجازات اسلامی در صورت تمایل و با توجه به قابل گذشت بودن این جرایم، بدون نیاز به تشکیل پرونده قضایی جهت دریافت دیه به شرکتهای بیمه طرف قرارداد، معرفی میشوند.
وی با بیان اینکه اساس این طرح ایجاد رقابت بین شرکت های بیمه برای خدمت رسانی به مردم بوده است، تأکید کرد: اجرای این طرح موجب ارتقای شاخصهای مشتری مداری در شرکتهای بیمه نیز شده است و هم اکنون مردم و بیمه شدگان به شرکتهای بیمهای مراجعه میکنند که در کمترین زمان ممکن و با کمترین دردسر، خسارتهای آنها را پرداخت می کنند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با تشکر از فعالین صنعت بیمه که برای اجرای موفق طرح پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی همکاری خوبی را با دستگاه قضایی داشته اند، گفت: خوشبختانه اجرای طرح ارجاع مستقیم تصادفات جرحی ساده به بیمهها با موافقت زیان دیده و همکاری شرکتهای بیمه، ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، نقش مهمی در کاهش ورودی پروندها به مراجع قضایی داشته است.
علی جباری رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت بیمه ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس کل دادگستری هرمزگان، با تشکر از ابتکار دستگاه قضایی این استان برای پیشنهاد طرح پرداخت دیه تصادفات جرحی ساده بدون تشکیل پرونده قضایی اظهار داشت: بیمه ایران آمادگی دارد در تمامی حوزه ها با مسئولان استان هرمزگان همکاری لازم را داشته باشد.
مدیر عامل بیمه ایران افزود: این شرکت همواره در ارائه خدمات به مردم پیشتاز بوده است و در رویکرد و چشم انداز جدید نیز اقدامات خوبی در این راستا پیش بینی شده است.
وی در خصوص مأموریت و رسالت اصلی بیمه ایران نیز تصریح کرد: تأمین پوشش های بیمه ای برای آحاد جامعه، یکی از رسالتهای اصلی این شرکت می باشد و در این مسیر و در طول سالیان گذشته فراز و نشیبهای متعددی داشتهایم اما امروز خانواده بیمه ایران با توانگری مالی و شبکه گسترده در سراسر کشور و با در نظر گرفتن چشم انداز جدید، ارتقای خدمت رسانی در مناطق مختلف کشور را دنبال و پیاده سازی میکند.
علی جباری در ادامه به پشتیبانی بیمه ایران از صنعت بیمه کشور به ویژه در حوزههای زیربنایی نیز اشاره کرد و گفت: همراهی معتبرترین و توانمندترین شرکت بیمهای کشور با حاکمیت جامعه در صیانت از منابع ملی یکی دیگر از رسالتهای ذاتی بیمه ایران است که موفقیت این رویکرد، همراهی دستگاههای حاکمیتی در استانها و دولت را می طلبد.
وی به ظرفیت های بی نظیر استان هرمزگان در حوزههای مختلف سرمایه گذاری اشاره و تأکید کرد: ریسکها و تهدیدهای حوزه سرمایه گذاری استان میتواند شامل پوششهای بیمه ای ایران شود چرا که بیمه ایران در ارائه پوششهای بیمهای به شرکتهای فعال در حوزههای مختلف دارای ظرفیت گستردهای است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در پایان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان یکی از استانهای دارای آمار بالا در حوادث رانندگی است لذا به تداوم کمک ها و همکاری های دادگستری استان در جهت ارزیابی خسارات و پرداخت آن به زیاندیدگان واقعی نیازمندیم.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰