دولت نگاه ویژهای به توسعه عدالت آموزشی دارد/ ساخت بیش از یکهزار کلاس درس در استان قزوین
به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین, حسنعلی اصغری در نشست خبری با رسانه های جمعی استان عنوان برگزاری بیست و هفتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، با رویکرد نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی افزود: نهضت توسعه عدالت آموزشی به عنوان یکی از برنامههای اساسی دولت چهاردهم، با راهبری و تأکید رئیسجمهور بر مردمیسازی این روند، پایهگذاری شده و هدف از این رویکرد، جلب مشارکت مردم و خیران در احداث، نوسازی و بهسازی مدارس و استفاده بهینه از ظرفیتهای بینظیر مردمی است.
وی اظهار کرد: یکی از اصول حکمرانی درست، شفافیت است و بنا داریم در مجموعه سازمان ساری و جاری کنیم بنابراین از نقد شما نگران نیستیم بلکه نقدهای شما که گوش و چشم تیزبین جامعه هستید را قبول داریم تا به سمت بهتر شدن حرکت کنیم.
اصغری افزود: نگاه دولت به آموزش و پرورش ویژه است و اولویت اصلی دولت توجه به نهضت عدالت آموزشی است، برای رفع نواقص موجود در خصوص عدالت آموزشی طبق تجارب گذشته بهترین روش استفاده از ظرفیت خیرین مدرسهساز است، قدردان زحمات خیرین هستیم اگر حضور آنان نبودند در حوزه فضاهای آموزشی و تجهیزات با چالشهای جدی روبهرو میشدیم.
این مسوول تصریح کرد: در دولت مهمترین شاخص ارزیابی استانداران در پنج حوزه مطرحشده که مهمترین شاخص، میزان پیشرفت و توجه به نهضت توسعه عدالت آموزشی است و ما از این فرصت پیش آمده استفاده میکنیم تا بتوانیم مسائل موجود را رفع کنیم.
وی خاطرنشان کرد: جشنوارههای متعدد خیرین مدرسهساز تا قبل از ۲۸ خرداد در مناطق مختلف در حال برگزاری است و در روز ۲۸ خرداد از تمام کسانی که به ما کمک کرده یا قول مساعدت دادهاند دعوت میشود تا در جشنواره مجمع خیرین مدرسهساز حاضر شوند تا در کنار هم بتوانیم در راستای اهداف این نهضت گام برداریم.
وی افزود: در حوزه فضاهای آموزشی در کشور، ۶ مسئله وجود دارد که استان قزوین با توجه به نداشتن مدارس سنگی از یکی از چالشها معاف و با پنج مسئله کمبود سرانه تراکم، کمبود فضای آموزشی، وجود مدارس نیمهتمام و مدارس نیازمند تخریب و بازسازی مواجه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حوزه تجهیزات آموزشی با مسائل متعددی مواجه هستیم اگرچه سال گذشته اقداماتی انجام شده اما همچنان با مسئله کمبود جدی تجهیزات بهویژه در هنرستانها مواجه هستیم؛ تجهیزات آموزشی از حالت سنتی خارج شده است و اگر به دنبال آموزش نوین هستیم باید از تجهیزات نوین هم استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین ۴۵۰ مدرسه نیاز داریم که بخشی از این فضاها مربوط به تخریب و بازسازی است و در شهرستان البرز با بحرانیترین شرایط آموزش مواجه هستیم در محمدیه و مهرگان نیز با مشکلات جدی مواجه هستیم و این موارد بهصورت ویژه مورد توجه ما است و در طرح عدالت آموزشی تعداد ۲۷ پروژه در البرز، ۱۲ پروژه در آوج، ۱۶ پروژه در آبیک، ۲۳ پروژه در تاکستان، ۴۲ پروژه در قزوین و ۲۶ پروژه در بوئینزهرا تعریف شده است.
اصغری تاکید کرد: در حال حاضر هرم نیرو انسانی مناسب نیست و نیاز به اصلاح دارد و راه اصلاح آن در هنرستانها است که باید براساس برنامه هفتم توسعه ۵۴ درصد دانش آموزان در مدارس فنیحرفه ای و کاردانش مشغول تحصیل شوند تا نیازهای مختلف شغلی جامعه مرتفع شود چراکه تحصیل در این مدارس میتواند دانشآموزان را زودتر از موعد وارد بازار کارکرده و زمینه کسب مهارت آنان را فراهم کند.
این مسوول با بیان اینکه در روشهای نوین آموزشی از شیوه کلاس داری سنتی عبور کرده و نیازمند ابزارهای نوین آموزشی هستیم، افزود: یکی از مباحث اصلی توسعه تجهیزات آموزشی مناسب برای ارایه خدمات آموزشی به سبک و روشهای نوین است که در این راستا برنامههای به خصوصی نیز در حال اجرا است.
















ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰