مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خبر داد؛

در دولت سیزدهم ۱۳۶ واحد تولیدی استان قزوین به چرخه تولید بازگشت

قزوین - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۱۳۶ واحد تولیدی در استان احیا و به چرخه تولید بازگشت و همچنین زمینه اشتغالزایی سه هزار و ۴۳۱ نفر را در استان فراهم کرد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محسن رستمی روز شنبه در تشریح فعالیت دولت سیزدهم برای احیای واحدهای تولیدی استان افزود : دولت سیزدهم در سال نخست فعالیت خود یعنی ۱۴۰۰ توانست ۲۵ واحد تولیدی را در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی استان احیا و راه‌اندازی کند.

وی تصریح کرد: همچنین سال نخست دولت، با ۲ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۸۳۳ نفر در واحدهای احیا شده مشغول به کار شدند که برای شروع فعالیت دولت گام بزرگی محسوب می‌شد.

این مسوول در ادامه به فعالیت دولت سیزدهم در سال دوم پرداخت و یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم که ۵۶ واحد تولیدی با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال احیا شده و یک هزار و ۶۸۷ مشعول به کار شدند.

وی به سال سوم دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۵ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال احیا شد که پس از آن ۹۱۱ نفر مشغول به کار شدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین خاطرنشان کرد: عزم دولت سیزدهم و به ویژه شخص شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی در رونق واحدهای تولیدی و گردش چرخ کارخانجات بی بدیل بود و همواره در تمامی نشست‌های هیات دولت بر این مهم تاکید داشت که این اراده در حوزه اقتصاد ستودنی است.

رستمی یادآور شد: خوشبختانه در استان قزوین نیز تیم مدیریت ارشد استان اهتمام ویژه‌ای بر صنایع دارند و به تعامل و همکاری متقابل دستگاه‌های اجرایی توانسته هارمونی خوبی در حوزه اقتصاد ایجاد کند.

گفتنی است، استان قزوین دارای سه هزار و ۶۵۹ واحد صنعتی است.

Print Friendly, PDF & Email