فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

ایران قوی متکی به نیروی جوان، بانشاط و باانگیزه است

قزوین - فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با تاکید بر اینکه دشمن از جامعه جوان می ترسد، گفت: جامعه ای که به سمت پیری برود قدرت ندارد، ایران قوی متکی به نیروی جوان و بانشاط و باانگیزه است.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی روز شنبه در همایش جوانی جمعیت که با حضور خانواده پاسداران در سالن حضرت زهرا(س) سپاه صاحب الامر(عج) استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مظلوم دهه شصت، شهدای دوران تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: در تعابیر مقام معظم رهبری در مورد افزایش جمعیت به کلمات و واژه‌های راهبردی بر می خوریم و این مسائل جزو مسائل اولیه و اولویت دار مقام معظم رهبری است و ایشان در طول فرمایشات، انتقادها و گلایه‌های رسمی خود را مطرح نموده‌اند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۰ که رسماً مواضع خود را اعلام کردند به مسوولان گفتند که برای اصلاح قدم بردارند و تا به امروز بیش از ۴۲ بار این نگرانی‌ها را در حوزه جمعیت تکرار نموده‌اند و این مفهومش این است که نگرانی و دغدغه ایشان برطرف نشده و همچنان جزو مسائل اولیه و اولویت دار است.

رفیعی آتانی ادامه داد: می‌توانیم با همین ظرفیت‌های موجود ایران را با بیش از ۱۵۰ میلیون نفر یعنی دو برابر جمعیت فعلی اداره کنیم و نوع نگاه مقام معظم رهبری به مسئله جمعیت برای آینده دنیای اسلام و آینده پیشرفت کشور است که آن را سرمایه رشد و تعالی می‌دانند و به حاکمان و مسئولان نظام اسلامی می‌گویند که این‌ها معروف‌های نظام اسلامی است و اگر قرار است امر به معروف کنیم باید در راه اعتلای فرهنگ جامعه قدم برداریم.

وی تصریح کرد: ایشان در زمینه اعتلای فرهنگ جامعه به فرزندآوری هم به نخبگان و هم به عموم جامعه تکلیف داده‌اند؛ جامعه‌ای که به سمت پیری برود قدرت ندارد و ابزار قدرت جامعه را خودمان از او می‌گیریم.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: ایران قدرتمند و قوی متکی به نیروی جوان و با انگیزه است؛ نمونه ای از مؤلفه‌های قدرت در حوزه جوانی در بحث انرژی هسته‌ای می‌باشد؛ به تعبیر یک تحلیلگر مسائل سیاسی کشور نگرانی غربی‌ها و آمریکایی‌ها برای داشتن دانش هسته‌ای ملت ایران نیست بلکه نگرانی آنها این است که این دانش وابسته به فرزندان این جامعه است.

وی تشریح کرد: آن زمان بیش از شش هزار دانشمند هسته‌ای با میانگین سنی ۲۵ سال به بالا داشتیم و این عامل قدرت کشور بوده و است و اگر این جوان‌ها را نداشتیم آیا باز هم غربی‌ها نگران بودند؟

سردار آتانی تاکید کرد: دشمن از جامعه جوان می‌ترسد و این خطرناک است که جامعه را به سمت پیری سوق بدهیم چون در آن صورت دیگر ایرانی برای ظهور عظمای ولایت و ایرانی برای آنکه آن را حرم جمهوری اسلامی بدانیم، باقی نمی‌ماند؛ ایران قوی باید برخوردار از ابزار قدرت باشد و ابزار قدرت هم در جمعیت و نیروی جوان پای کار است.

وی تصریح کرد: دشمنان در حوزه فرهنگ سازی خیلی جاها خزنده عمل کرده‌اند؛ امروز نیز در موضوع بحث تعطیلی روز شنبه بعضی از علما و مراجع بیاناتی داشته‌اند و استناد آنها این است که این امر با یک جریان منحرف دنیا تشبه می‌جوید و تشبه جستن به کفر درست نیست.

سردار آتانی ادامه داد: غربی‌ها با یک زیرکی ما را به سمت فرهنگ خودشان سوق دادند و امروز خودشان برای فرزندآوری التماس می‌کنند و این مسیر غلط رفته آنها که امروز پشیمان هستند، سیاست ما شده است و باید در مخالفت با جریان فرهنگ غربی بایستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در همه حوزه‌ها خود را مستقل نشان بدهیم تا در هر کجا قرار گرفتیم بفهمند که این خانواده مسلمان ایرانی و انقلابی است و خصوصیاتش باید با مبانی و اعتقادات دینی ما همخوانی داشته باشند؛ دوستان و معتقدان به ظهور ولایت عظما و مقام معظم رهبری اگر قرار است که برای آنها سربازی کنیم این سربازی به خانواده‌ای مستحکم احتیاج دارد.

در پایان این مراسم از خانواده های چند فرزند تحلیل شد. 

Print Friendly, PDF & Email