مدیرکل شیلات مازندران:

میلیون ها قطعه بچه ماهی در ۳۰ رودخانه مازندران رهاسازی می شود

مازندران - مدیرکل شیلات مازندران گفت: امسال میلیون ها قطعه بچه ماهی استخوانی سفید در ۳۰ رودخانه شیلاتی استان رهاسازی می شود.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، قاسم کریمی زاده بعدازظهر یکشنبه در مراسم افتتاح و رهاسازی بچه ماهیان با تشکر از تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی نیروهای متخصص مراکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی در تولید و تکثیر بچه ماهی گفت: بازسازی و حفاظت از ذخایر آبزیان دریایی ونگهداری آن برای نسل‌های آینده یکی از رسالت‌های اصلی وحاکمیتی شیلات است که ثمره و بازخورد این تلاش‌ها، بی شک تضمین و تثبیت تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز جامعه، اشتغال زایی، درآمد زایی و توسعه پایدار صید وصیادی در دریای خزر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه مشارکت و همکاری جامعه صیادی پره با شیلات استان در این زمینه را ستود و افزود: در مسیر تأمین ماهیان مولد جهت استحصال تخم، تأمین وسایل حمل و نقل بچه ماهیان به رودخانه‌های شیلاتی استان، اتحادیه تشکل‌های صیادی پره همواره به عنوان همیار شیلات نقش تعیین کننده داشتند و با این همکاری، صرفه جویی حدود ۸ میلیارد تومانی در تهیه وسیله نقلیه نصیب دولت شده است.

کریم زاده همچنین از بهره گیری از نظرات و پیشنهادات همکاران مؤسسات تحقیقاتی شیلاتی از جمله پژوهشکده اکولوژی دریای خزر در فرآیند مختلف تکثیر و رهاسازی بچه ماهیان خبرداد و از نقش مؤثر یگان حفاظت منابع آبزیان استان در جهت حفظ و حراست از منابع و ذخایر آبزیان هم تشکر کرد.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری بتوانیم میلیون‌ها قطعه بچه ماهی استخوانی (سفید) و هزاران قطعه بچه ماهی خاویاری (فیل ماهی و قره برون و اوزن برون) را به طور همزمان با کمک تشکل‌های صیادی از مراکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید رجایی ساری در ۳۰ رودخانه شیلاتی استان که دبی آب و شرایط مناسب رادارند رهاسازی کنیم.

وی گفت: براساس مصوبات کمیته رهاسازی، ۴۰ درصد بچه ماهیان تولیدی در منطقه شرق، ۳۰ درصد در منطقه مرکزی و ۳۰ درصد در منطقه غرب استان رها سازی خواهند شد.

Print Friendly, PDF & Email