تولید غذای سالم، حلال و پاک ماموریت شرکت بیدستان است / عراق مهمترین بازار صادراتی این شرکت است

قزوین - مدیرعامل شرکت بیدستان با تاکید براینکه مهمترین اولویت این شرکت تولید غذایی سالم ، حلال و پاک است ، گفت: عراق مهمترین بازار صادراتی این شرکت بوده و برای توسعه بازار فروش مذاکراتی در بازار اروپایی انجام شده و در تلاشیم به کشورهای آسیای میانه نیز صادرات داشته باشیم .

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، مصطفی کریمی در نشست خبری با رسانه های جمعی استان که در سالن جلسات شرکت بیدستان قزوین برگزار شد، ضمن تبریک هفته خبرنگار و با اشاره به جایگاه رسانه در جامعه افزود: وقتی به شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب اعلام و ابلاغ شد، اگر بخواهیم این شعار را محقق نماییم، این اعلام یک ماموریت و تکلیف است، لذا باید پیوندی بین صنعت، دانشگاه و رسانه ایجاد شود.

وی اظهار کرد: این شرکت با بیش از ۹۰ سال قدمت در ۱۳ هکتار مساحت ایجاد شده و دارای بخش‌های تولید الکل، سرکه، سس و انواع مواد ضد عفونی کننده است.

کریمی ادامه داد: این شرکت الکل طبیعی و صنعتی و انواع سس های کچاپ و ساندویچ با طعم های مختلف در بسته بندی متنوع و احجام متنوع و انواع سرکه سیب و خرما در بسته بندی مختلف تولید می کند.

این مسوول تصریح کرد: این شرکت معتبرترین برند تولید سرکه در ایران است و در تولید مواد ضد عفونی کننده با مارک” سپتا تک” در کشور شاخص است که در دوران کرونا خدمات موثری در تامین نیازها برای مهار ویروس داشت‌.

وی خاطر نشان کرد: این شرکت بعنوان یکی از قدیمی ترین واحدهای تولیدی الکل طبیعی در سال ۱۳۱۳ فعالیت خود را با تولید اتانول آغاز کرد و به مرور با افزودن واحدهای تولید محصولات جانبی نظیر انواع زیتون، ترشیجات در سال ۹۶ به یکی از فعالترین واحدهای تولیدی مواد غذایی استان قزوین در قطب صنعتی کشور تبدیل شده است.

کریمی اضافه کرد: در حال حاضر با دارا بودن واحدهای مستقل تولید و فرآوری انواع سرکه های تقطیری و تخمیری ، واحد بسته بندی انواع سرکه ، واحد مستقل تولید ظروف پلیمری مورد نیاز جهت بسته بندی محصولات شرکت، واحد بسته بندی الکل ، واحد تولید انواع سس های سرد و گرم، واحد تولید محصولات جانبی و واحد آزمایشگاه با تجهیزات به روز و تجهیزات مورد استفاده در کنترل کیفیت محصولات تولیدی بعنوان یکی از تامین کنندگان اصلی محصولات عرضه غذا و سلامت در کشور است.

مدیرعامل شرکت بیدستان در ادامه گفت: برای جهش در تولید نیازمند فکر و دانش و نظریه هستیم. کارخانه، تولیدکننده نظریه دانشگاه است و در این میان جهاد دانشگاهی حلقه بین صنعت و دانشگاه است و باید دید دانشگاه برای این جهش تولید با مشارکت مردم مدلی ارائه کرده که بتوان با پیروی از این مدل این امر را محقق کنیم.

وی یاد آور شد: انگیزه ها و مشارکت مردم برای توسعه تولید، دو امری است که از طریق رسانه ایجاد می شود و رسانه باید شور و آگاهی را رقم بزند تا اتفاقات خوش ایجاد شود.

این مسوول با اشاره به برخی مشکلات به ویژه قطعی برق ۲۴ ساعت ( یکروز ) در هفته این شرکت خاطرنشان کرد : برای تامین برق شرکت تلاش می کنیم تا از انرژی های پاک استفاده کنیم با تلاش وزارت نیرو استفاده از انرژی خورشیدی به صرفه تر شده و باید تسهیلات مالی ارزان قیمت به یاری ما بیاید.

کریمی خاطرنشان کرد: یک شرکت تولیدی پیش از اینکه به اشتغال فکر کند باید به بهره وری فکر کند. ما نیز موضوعات توسعه ای را در دستور کار داریم. بنا داریم که امسال پروژه استحصال الکل از ذرت را اجرا نماییم که موجب تولید دو برابری و ارزان تر محصولات خواهد شد. بالغ بر صد میلیارد تومان هزینه این کار است که نیازمند مساعدت بانک هاست.

وی با اشاره فعالیت ۲۰۰ نفر در این شرکت افزود : روزانه سی هزار لیتر الکل که می تواند تا پنجاه هزار لیتر افزایش یابد و تولید روزانه ۱۰۰ هزار تن سرکه بخشی از تولیدات شرکت بیدستان قزوین است.

کریمی با اشاره مهمترین چالش صنعت استان در حوزه پرداخت و گفت: اگر تسریع در رفع نیازهای صنعت صورت گیرد بسیاری از کارها سریع تر انجام می شود ، همچنین تامین اعتبارات مالی از جانب بانک ها یکی دیگر از چالش های پیش روست و عدم استاندارد راههای مواصلاتی، عدم فرودگاه در استان قزوین را از دیگر چالش های صنعت گران در استان قزوین می توان عنوان کرد.

این مسوول در پایان با اشاره به جمع آوری پساب شرکت بیدستان گفت: پساب ها از مشکلات شرکت های تولیدی است و این امر یکی از معضلات بیدستان است و از افتخارات ما این است که توانستیم در بازه زمانی بسیار کوتاه (شش ماهه) تصفیه خانه شرکت بیدستان را با استاندارد بالا ایجاد کنیم.

Print Friendly, PDF & Email