بیعدالتی بین مدارس دولتی و غیردولتی باید از بین برود
به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مسعود پزشکیان صبح پنجشنبه؛ ۹ آذر ۱۴۰۳ با حضور در فرهنگستان علوم پزشکی و دیدار با جامعه پزشکان گفت: در آموزش و پرورش میگفتند کلاسهای ۴۰ و ۴۵ نفره بد است ولی در یک نگاه دیگر کلاسهای ۴۵ نفره خیلی هم خوب است ما میتوانیم دانش آموزان را به چهار گروه ۱۰ نفره تقسیم کنیم تیم بشوند روی موضوع بحث کنند و دانشآموز خود مرکز آموزش شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود ادامه داد:با کارشناسهای فعلی کار پیش نمیرود چون خیلی کارشناسها و مدیرها با توصیه منصوب شدهاند. وقتی مشکلات را به برخی کارشناسان یا مدیران کل ارجاع میدهیم، هیچ اتفاقی نمیافتد، زیرا با سفارش بر سر کار هستند. باید بر اساس علم پیش رفت؛ نباید بعد از چهلوپنج سال مشکلات کشور بیشتر شود؛ باید راه درست را انتخاب کنیم. اگر بتوانیم تفکر و راه درست را از کارشناسان و مختصصان بگیریم و آن را به گروههای اجرایی واگذار کنیم، حتما مشکلات برطرف میشود.
رییس جمهور بیان کرد: در زمینه بهداشت و درمان، به جای این که یک عده کاری را برای ما انجام دهند، خودِ فرهنگستان علوم کار را انجام داده و تصمیم بگیرد. فکر، اندیشه و تجربه فرهنگستان علوم بسیار بهتر و بالاتر از افرادی است که بخواهند از خارج از فرهنگستان تصمیمگیری کنند. به منظور استفاده از ظرفیت فرهنگستانها، بدنه کارشناسها به آنجا منتقل میشوند تا در پیشبرد امور تاثیرگذار باشند.
وی تاکید کرد: چهار مسئله مهم که باید به آنها رسیدگی کرد، رفع ناترازیها، مهار تورم، رونق سرمایهگذاری و تولید و معیشت مردم است. در زمینه بهداشت و درمان، تجربهای که در زمینه خانههای بهداشت و درمان داشتیم، استفاده از مشارکت مردمی بود. همچنین مصمم هستیم وضعیت همه فضاهای آموزشی را طی یک سال با همان رویکرد مشارکت مردمی بهبود ببخشیم.
رییس جمهور با بیان اینکه بیعدالتی بین مدارس دولتی و غیردولتی باید از بین برود، ادامه داد: با استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد میتوانیم کاری کنیم که در دورافتادهترین نقطه کشور کسانی که در مدارس دولتی هستند، بتوانند از روشهای آموزشی بهترین استادان استفاده کنند. برنامهریزی برای آموزش در همه نقاط کشور انجام شده است. فضای مدارس باید با نحوه آموزش همخوانی داشته باشد؛ دانشآموزان باید کار تیمی را یاد بگیرند و با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
پزشکیان تصریح کرد: عدهای میگویند کلاسهای درس با تعداد بالای دانشآموز خوب نیست، اما از نظر من در یک نگاه دیگر خوب است. میتوان تعداد دانشآموزان کلاسها را به چندین گروه تقسیم کرد تا قبل از برگزاری هر کلاس با هم بحث و تبادل نظر کنند و در کلاس توضیح دهند تا به عبارتی خود دانشآموز مرکز آموزش باشد نه معلم.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰