حضور ۵ دانشجوی ایرانی در بوت‌کمپ رسانه‌ای فدراسیون ورزش‌ دانشگاهی آسیا

بوت‌کمپ (برنامه‌های آموزشی فشرده و مهارت‌محور) رسانه‌ای فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی آسیا با حضور ۵ دانشجوی ایرانی از روز شنبه ۱۲ مهرماه به‌صورت آنلاین آغاز شده و تا ۳ آبان ادامه خواهد داشت.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین به نقل از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، این دوره با معرفی فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی آسیا و تشریح اهداف رسانه‌ای آن آغاز شده است و در ادامه شامل برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله «خبرنویسی ورزشی»، «اخلاق حرفه‌ای در خبرنگاری»، «سواد رسانه‌ای» و «آگاهی فرهنگی» خواهد بود.

در این بوت‌کمپ، بیش از ۴۵ شرکت‌کننده از ۱۲ کشور آسیایی حضور دارند.

شرکت‌کنندگانی که دوره را با موفقیت طی کنند و عضو کمیته دانشجویی رسانه‌ای AUSF شوند، وظیفه تولید گزارش‌های خبری یا ویدیوهایی در زمینه رویدادهای ورزشی ملی و آسیایی، مصاحبه با ورزشکاران دانشگاهی و پوشش برنامه‌های فرهنگی از جمله روز جهانی ورزش دانشگاهی (IDUS) را برعهده خواهند داشت.

در این دوره، ۵ دانشجوی ایرانی به نام های علی امیری از دانشگاه سمنان، زهرا مباشری از دانشگاه صنعتی شاهرود، محمدرضا آیش از پژوهشگاه مواد و انرژی، دلارام قلعه‌ریز از دانشگاه صنعتی اصفهان و هاله یارمحمدی از دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی ایران حضور دارند.

این دانشجویان پس از اعلام فراخوان عمومی و بررسی بیش از ۶۰ درخواست ارسالی، برای حضور در این بوت‌کمپ انتخاب شدند.

، ۲۰ مردادماه فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی آسیا اعلام کرد که در راستای توسعه و تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای، درصدد راه‌اندازی کمیته رسانه‌ای دانشجویی با حضور فعالان رسانه‌ای از میان دانشجویان در سراسر آسیا است همچنین زمان برگزاری دوره آموزشی روزهای ۲۳، ۲۴، ۳۰ و ۳۱ آگوست، و ۶، ۷ و ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۵ ، از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ (به وقت پکن) است.