نماینده قزوین: توسعه متوازن شهری باید منبع امید مردم باشد

قزوین - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، بر اهمیت گسترش عدالت و افزایش امید اجتماعی از مسیر توسعه شهری تأکید کرد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، فاطمه محمدبیگی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری قزوین در ناحیه مشعلدار، با اشاره به پروژه‌های افتتاح‌شده اخیر در نواحی مختلف شهر از جمله دانش، چوبیندر و قزوین، گفت: ما به‌دنبال آن هستیم که چتر عدالت را در همه زمینه‌ها بگسترانیم. اجرای پروژه‌ها در مناطق کم‌برخوردار، گامی در جهت تقویت امید در جامعه است.

نماینده قزوین در ادامه به اثرات مثبت اصلاحات قانونی در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: با تغییراتی که در قانون شهرداری‌ها ایجاد شده، درآمد پایدار شهرداری‌ها تا هفت برابر افزایش یافته است. این افزایش منابع مالی، مسیر اجرای پروژه‌هایی چون نهضت آسفالت، احداث بوستان‌های جدید و توسعه زیرساخت‌های شهری را هموار کرده است.

وی عملکرد شهرداری‌ها در استفاده از منابع مالی جدید را مثبت ارزیابی کرد و از مردم خواست تا با نگاهی واقع‌بینانه به تغییرات و خدمات ارائه‌شده توجه کنند.

محمدبیگی با انتقاد از کم‌اطلاعی مردم نسبت به عملکرد مدیران شهری، تأکید کرد: بسیاری از خدماتی که شوراها و شهرداری‌ها ارائه داده‌اند به‌درستی برای مردم تبیین نشده‌اند. در آستانه انتخابات، ضروری است تا گزارش‌دهی دقیق و روشنی از دستاوردها ارائه شود تا مشارکت مردم در فرآیندهای تصمیم‌گیری افزایش یابد.

توجه به سلامت شهری و زیرساخت‌های بهداشتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حوزه سلامت را یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری دانست و گفت: شهرداری‌ها باید در حوزه سلامت نقش پررنگ‌تری ایفا کنند. بافت فرسوده درمانی، نیازمند بازسازی و تقویت است و گسترش ‘بال سلامت’ شهرداری در حوزه‌های پیشگیری و درمان باید با جدیت دنبال شود.

محمدبیگی همچنین خواستار توجه بیشتر به پروژه‌های زیرساختی نظیر احداث پل‌های روگذر، زیرگذر و تقاطع‌های همسطح به‌ویژه در مناطق مشعلدار و پیریوسفیان شد و از توسعه فضاهای فرهنگی مانند تئاتر شهر استقبال کرد و بر ضرورت احداث گالری خوشنویسی توسط شهرداری تأکید کرد.

وی افزود: حمایت از اقشار مختلف به‌ویژه ورزشکاران باید به بخشی جدایی‌ناپذیر از وظایف مدیریت شهری تبدیل شود.