استقبال پرشور مردم در مراسم تشییع دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان+ فیلم
به گزارش تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم حاج ابوطالب جوادی، از چهرههای خوشنام و محبوب منطقه، با حضور خانواده، بستگان، دوستان و جمعی از مردم و مسئولان محلی برگزار شد.
در این مراسم که با قرائت آیاتی از قرآن کریم و ذکر مصیبت اهلبیت(ع) همراه بود، حاضران با ادای احترام، پیکر آن مرحوم را تا آرامگاه ابدی بدرقه کردند.
گفتنی است، مرحوم جوادی به نیکنامی، اخلاق نیک و خدمات ارزنده اجتماعی شناخته میشد و یاد و نام او در دل مردم این دیار جاودان خواهد ماند.
🌿 خلاصه یادنامه مرحوم ابوطالب جوادی 🌿
ایشان در ۷ مهرماه ۱۳۱۱ چشم به جهان گشود و عمری را با اخلاص، خدمت و مردمداری سپری کرد. شغل شریفش معلمی بود و ۱۴ سال از عمر گرانمایهاش را به عنوان معلم و مدیر دبستان رضوان گذراند.
دبستان رضوان به همت مرحوم عبدالرسول جوادی در زمینی به مساحت حدود یکهزار مترمربع و با ۵۰۰ متر زیربنا بنا شد و دارای خانههای مستقل برای مدیر و سرایدار بود.
پس از چهارده سال خدمت صادقانه در رضوان، ایشان به اداره کل آموزش و پرورش بندرعباس منتقل شد و سالها در سمتهای مختلف از جمله رئیس روابط عمومی و مسئول اصل چهار ترومن (برنامه تغذیه مدارس) فعالیت داشت.در آن دوران، هنوز سازمان نوسازی مدارس تشکیل نشده بود و مسئولیت اداره ساختمانها و خدمات آموزش و پرورش بندرعباس بر عهده او بود.
بسیاری از مدارس ساختهشده پیش از انقلاب اسلامی با پیگیری و حمایت مرحوم جوادی احداث شد؛ از جمله:
دبستان فاطمیه
دبستان محمدیه
دبستان پروین اعتصامی
دبستان سعدی
دبستان حافظ
ایشان در محله سیدکامل مدرسه راهنمایی ۲۸ مرداد را ساخت چون در محله سیدکامل مدرسه راهنمایی وجود نداشته و قبرستان متروکه را در زمان مسوولیت خود به مدرسه تبدیل کرد.
و حتی در ساخت مدرسه ایرانیان در دبی نیز نقش داشت.پس از بازنشستگی، ایشان به کار حمل و نقل جادهای پرداخت و با تأسیس باربری سلسبیل – که بعدها به شرکت حمل و نقل رضوان سلسبیل تغییر نام داد – همچنان با صداقت و همت به فعالیت اقتصادی سالم ادامه داد.
در سال ۱۳۸۰، با تأسیس خانه کشاورز، مرحوم جوادی به عنوان رئیس خانه کشاورز استان هرمزگان برگزیده شد. در مراسم افتتاح، خطاب به دکتر عیسی کلانتری، وزیر وقت کشاورزی، با صراحت و در عین حال ادب گفت:اگر در دوران وزارتتان خطایی نیز رخ داده، بر اساس آیه شریفه الحسنات یذهبن السیئات، نیکیها گناهان را میزداید و خانه کشاورز انشاءالله گناهان شما را خواهد پوشاند.
او مردی مؤمن، آزاداندیش، وطندوست و خدمتگزار مردم بود. با اینکه شیعهای متدین و معتقد بود، هرگز تعصب کور نداشت و با دیدی روشن به مذهب مینگریست. همیشه به فرزندانش میگفت: اگر در مقامی هستی، باید نوکری مردم را بکنی؛ وگرنه آن مقام ارزشی ندارد. وظیفه انسان در برابر خدا، خدمت به مردم و دستگیری از نیازمندان است.
او معتقد بود:وقتی دست مستمندی را بگیری، در حقیقت دست خدا را گرفتهای.
مرحوم جوادی در دفاع از حقوق مردم، هیچگاه از مقام و قدرت نهراسید و استقلال فکری خود را تا آخرین روز عمر حفظ کرد. حتی هنگامی که در بخش مراقبتهای ویژه (ICU) بستری بود، دلش با مردم رضوان بود و سفارش میکرد که درمانگاه رضوان یا پزشک مستقر کنید یا تعطیلش کنید.
زندگیاش سراسر خدمت بود و مرگش نیز با عزت.
مراسم تشییع پیکر پاکش با حضور پرشور مردم شریف هرمزگان برگزار شد. اشکها و دلتنگی مردم در روز وداع، نشان از عمق محبت و قدردانی از سالها خدمت او داشت.
وی در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۵۹ به افتخار بازنشستگی نائل آمدند.
ازدواج ایشان در سال ۱۳۳۴ انجام شد و امسال، هفتادمین سالگرد پیوند پربرکتشان بود.
حاصل ازدواج پنج فرزند موفق یعنی دو فرزند پسر به نام مهدی و هادی که هردو فعالیت اقتصادی و هادی جوادی مسوولیت اتاق اصناف کشاورزی شهرستان بندرعباس را نیز بر عهده دار دارد.
سه دختر به نام زهرا، خاتون و نسا که زهرا و خاتون بازنشسته آموزش و پرورش و نسا کارمند دولت است.
روحش شاد، یادش جاوید، و راهش پررهرو باد.


















ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰