نماینده مجلس:

کم‌کاری در دیپلماسی اقتصادی و سوء مدیریت بازار، مانع توسعه صادرات است

قزوین - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت حمایت عملی از بازرگانان و توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه تأکید کرد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، فاطمه محمدبیگی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین گفت: کم‌کاری در توسعه ظرفیت‌های تجاری و تعامل با کشورهای همسایه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دیپلماسی اقتصادی کشور است و تأکید کرد که این جلسات باید به اقدامات عملی و ملموس منجر شود، نه صرفاً شکل‌گیری نشست‌های صوری.

محمدبیگی با انتقاد از سوء مدیریت در بازار و تأثیرگذاری افراد خاص بر قیمت کالاها، افزود: امروز به جای کاهش، شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم و این وضعیت نیازمند حمایت قاطع از فعالان اقتصادی و تجار استان است.

وی همچنین مشکلات ارزی و گمرکی طولانی‌مدت را یکی از ضربه‌های بزرگ به اقتصاد مردم دانست و بر ایجاد قرارگاه اقتصادی در استان برای رفع این مشکلات تأکید کرد.

نماینده مردم قزوین با اشاره به ضعف دیپلماسی اقتصادی کشور تصریح کرد: تعداد اندک رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای هدف در مقایسه با رقبا مانند ترکیه، که بیش از ۳۲ فعال اقتصادی در هر کشور دارد، مانعی جدی برای توسعه صادرات است.

محمدبیگی در پایان هشدار داد: فعالیت اخلال‌گران اقتصادی نباید بدون کنترل و واهمه انجام شود و وضعیت اقتصادی کشور نیازمند مدیریت و اقدامات جدی برای حمایت از تولید و تجارت است.