×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب

به مناسبت هفته‌ی تامین اجتماعی مدیران تامین اجتماعی استان در نشستی مشترک به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان اظهار داشت: طرح بخشودگی جرایم بیشتر کارفرمایان خوش حساب را شامل می‌شود و از سیزدهم تیر تا سیزدهم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش تجارت ‌جنوب آنلاین،مدیرکل تامین اجتماعی استان  هرمزگان با بیان این‌که سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از بیمه‌کنندگان بزرگ کشور تلقی می‌شود گفت: این که ما از بیمه‌کنندگان بزرگ کشوری هستیم مسئولیت ما را در قبال مردم بیشتر می‌کند همچنین این سازمان سهام دار پالایشگاه نفت بندرعباس،لاوان و پاسارگاد است که سهام آن متعلق به کارگران و بیمه‌شدگان است.

وی افزود:در استان هرمزگان جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی 971 هزار و 696 نفر است که نزدیک به 56 درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد..همچنین در خصوص مستمری بگیران این آمار 83درصد است و تاکنون 653میلیارد تومان به مستمری بگیران پرداخت شده است.

حیدری بلوکی گفت:تعداد کارگاه‌های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در هرمزگان 63 هزار و 164 کارگاه فعال و نیمه فعال است و تعداد کارگاه‌های فعال استان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اظهار داشت:653میلیارد تومان در قالب تعهدات بلند مدت و بیش از ۱۸میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان پرداخت شده است که در تعهدات بلندمدت ۱۳درصد افزایش را داشته‌ایم.

حیدری با بیان این‌که در کارگروه رفع موانع تولید نیز به مشکلات کارگران و کارفرمایان پرداخته ایم و سعی‌کرده‌ایم در سال رونق تولید به تولید داخلی رونق ببخشیم گفت:در تقسیط بدهی کارگاه‌ها تمام تلاش خود را کرده‌ایم که کارفرما تحت فشار قرار نگیرد و واحدهای تولیدی تعطیل نشوند.

وی ابراز کرد: در سال 97 هزار و 963 متقاضی در 44 جلسه کمیته تشخیص مشاغل سخت و زیان‌آور بررسی شده و 90 درصد از مشاغل مطرح شده مورد تائید قرار گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در ادامه تصریح کرد: پوشش بیمه‌ی افراد خارجی براساس لیست و سامانه‌ای که در اختیار اداره کل اتباع خارجی بوده از دیگر اقدامات مهم سال گذشته این سازمان است.

حیدری گسترش دامنه غیر حضوری و ایجاد سامانه های مختلف  از جمله سامانه میز غیر الکترونیک ،سامانه صدور برگ غیر‌حضوری و ابلاغ غیر حضوری را از دیگر اقدامات مهم سال گذشته این اداره‌کل نام برد.

وی همچنین از طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خبر داد و گفت: با توجه به نام‌گذاری سال98 از سوی مقام معظم رهبری و در اجرایی سیاست‌های مقاومتی طرح بخشودگی کارفرمایان از سوی هیات وزیران ابلاغ شده است که این طرح  بیشتر کارفرمایان خوش حساب را شامل می‌شود و از سیزدهم تیر تا سیزدهم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

حیدری با اشاره به این‌که پروژه الکترونیک در استان هرمزگان در دست اجرا است گفت: این طرح در شعب دو،سه،چهار و پنج استان صورت می گیرد و مزایایی همچون صرفه جویی در هزینه‌ها،حذف کاغذ،تسریع در کار بیمه شدگان،افزایش رضایت مراجعین و قابلیت انجام برخی از تعهدات بصورت غیر حضوری را دارد.

وی در پایان افزود:بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات غیرحضوری به آدرس eservices.tamin.ir با توجه به گسترش خدمات در این سازمان اخبار مربوط به سرویس‌ها را دنبال و خدمات لازم را دریافت کنند.