مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی اعلام کرد که در مذاکرات روز جمعه ایران و آمریکا در سوئیس حضور خواهد داشت و برای تدوین گامهای عملی و سازوکارهای فنی اجرای توافق اخیر میان دو کشور وارد گفتوگو میشود.
مدیر آژانس بینالمللی انرژی اتمی به الجزیره گفت که تحقق تمایل ترامپ برای انتقال اورانیوم غنیشده ایران به خارج از کشور «دشوار اما غیرممکن نیست».
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی، ساعاتی پیش به خبرنگاران گفت که تلاش برای پایان دادن به جنگ بین تهران و واشنگتن یک "فرآیند پیچیده" است و اهمیت دارد که به این فرآیند اجازه "تداوم" داده شود.
رئیس آژانس بینالمللی انرژی اتمی مدعی شد که آژانس هیچ دادهای از ایران در مورد اورانیوم غنیشده دریافت نکرده است.
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی در گفتوگو با خبرنگار «وال استریت ژورنال» اعلام کرد که تاکنون هیچ گفتوگوی مستقیمی با دولت آمریکا درباره پرونده هستهای ایران نداشته است اما ابراز امیدواری کرده که این وضعیت بهزودی تغییر کند.