هرمزگان - انتشار بوی شدید و نامطبوع گاز در روستای زینبی و مناطق اطراف در شهرستان قشم، موجی از نگرانی میان ساکنان ایجاد کرده و مردم با اعتراض به این وضعیت، خواستار ورود فوری مسئولان برای شناسایی منشأ آلودگی و پایان دادن به این شرایط شدند.
هرمزگان - مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به آغاز هفته هوای پاک از ۲۹ دیماه، بر ضرورت نوسازی ناوگان حملونقل شهری، توسعه درختکاری و مشارکت عمومی در کاهش آلودگی هوا تأکید کرد و از اجرای برنامههای فرهنگی، آموزشی و نظارتی متنوع در سطح استان خبر داد.
هرمزگان - معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تأکید بر نقش بیبدیل سازمانهای مردمنهاد در حفاظت از منابع طبیعی، گفت: توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست بدون مشارکت فعال تشکلهای مردمی و کنشگران اجتماعی تحقق نخواهد یافت.
هرمزگان - عملیات اجرایی احداث مرکز پایش برخط (آنلاین) زیستمحیطی استان هرمزگان با حضور معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مسئولان ارشد استانی آغاز شد؛ مرکزی راهبردی که با هدف رصد هوشمند آلایندهها، نظارت بر صنایع و حفاظت از اکوسیستم حساس خلیج فارس طراحی شده است.
هرمزگان - مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، با تشریح وضعیت اکوسیستمهای ساحلی و دریایی استان، اعلام کرد تمرکز فعالیتهای اقتصادی و جمعیتی در این پهنهها، حساسیتهای زیستمحیطی هرمزگان را به مرحله هشدار رسانده است.
هرمزگان - شینا انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، طی یک سفر رسمی و در راستای پیگیری مسائل کلان محیط زیستی کشور، از طریق فرودگاه بینالمللی بندرعباس وارد استان هرمزگان شد.
هرمزگان - بهمناسبت فرارسیدن ۸ آبان، روز محیطبان، حبیب مسیحی تازیانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، در پیامی این روز را به تمامی محیطبانان استان هرمزگان و سراسر کشور تبریک گفت.
هرمزگان - معاون طبیعی و تنوع زیستی ادارهکل حفاظت محیطزیست هرمزگان، از مشاهده و ثبت گونه کمیاب نوکسرخ دریایی (Red-billed Tropicbird) در سواحل بندرعباس خبر داد.
هرمزگان - خشکسالی، کمبود منابع غذایی و تخریب زیستگاهها، بار دیگر خرس سیاه آسیایی را به آغل دامها در رودان کشاند. محیط زیست هرمزگان با هشدار درباره افزایش تعارض میان انسان و حیاتوحش، از دامداران خواست تدابیر ایمنی را جدی بگیرند.
هرمزگان - مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: کاهش آلودگی، صرفهجویی در انرژی و آرامش روانی شهروندان، تنها با تقویت حملونقل عمومی و کنار گذاشتن خودروهای تکسرنشین امکانپذیر است.