مرکزی - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: با اجرای طرح ویژه پایش میدانی مصرف برق در مراکز تجاری، گامی اساسی در مسیر پایداری شبکه و مدیریت مؤثر بار برداشته شده است. اقدامی که نه تنها نظارتی صرف نیست، بلکه همراه با ارائه راهکارهای کاربردی به مصرفکنندگان صورت میگیرد.
هرمزگان - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان با تاکید بر اینکه استفاده غیرمجاز از ماینرها یک تهدید جدی برای شبکه برق استان به شمار میرود به افزایش ۳۳ درصدی پیک بار شبکه در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت :با تشدید برخورد با متخلفان، توسعه زیرساختهای برق، قانونمند کردن فعالیتهای استخراج ارز دیجیتال و جایگزینی انرژیهای تجدیدپذیر، میتوان این معضل را مهار و از بروز خاموشیها و ناپایداری برق در استان جلوگیری کرد.
هرمزگان - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان با بیان اینکه در سه روز گذشته شاخص های جدیدی از مصرف برق و افزایش بار شبکه به ثبت رسید اظهار داشت: افزایش ۳۳ درصدی مصرف برق در سطح استان یک رکورد کم سابقه و حتی بی سابقه است.
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بروز خشکسالی و کاهش چشمگیر میزان بارندگیها در کشور و در نتیجه کاهش تولید نیروگاههای برقآبی و نیز ادامه تعمیرات اساسی نیروگاهها در سال جدید، محدودیتهای برقی را در برخی از نقاط کشور به موجب شده است.
هرمزگان - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: نقش خبرنگاران در افکار عمومی نقش بسیاری مهمی است. خبرنگاران با فرهنگ سازی و آموزش طریقه مصرف به مردم نقش مهمی در مدیریت مصرف برق دارند.
هرمزگان - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: ادارات دولتی استان فردا به دلیل گرمای هوا و ضرورت حفظ پایداری شبکه برق، کاهش بیشتری خواهد داشت.
توانیر اعلام کرد: تمامی سازمان ها، ادارات و بانکها موظف هستند مصرف برق خود را پس از پایان ساعت کار اداری تا ۶۰ درصد زمان فعالیت کاهش دهند.
هرمزگان - مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان، گفت: هرمزگان دیروز با مصرف دو هزار و ۷۹۰ مگاوات برق، رکورد زد.