×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
موانع اجرایی مصوبه های شورای آموزش و پرورش هرمزگان در چهار سال اخیر با حضور استاندار هرمزگان بررسی شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان برگزار شد، میزان تحقق مصوبه های این شورا از سال ۹۶ تا کنون مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش ارائه شده در این نشست، ۹۲درصد مصوبه های شورای آموزش و پرورش هرمزگان عملیاتی شده و تنها هشت درصد آن ها به مرحله اجرا نرسیده است.

استاندار هرمزگان در این جلسه، ضمن بررسی این مصوبه ها، راهکارهای لازم را برای اجرایی شدن آن ها با استفاده از نظرات جمعی اعضاء ارائه کرد و با بیان اینکه نباید خود را درگیر فرآیندها کنیم، گفت: در تصمیم گیری و سیاست گذاری حوزه آموزش، به جای تکیه به فرآیندها باید روی نتیجه تمرکز کرد.

دوستی همچنین با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد آموزشی، افزود: آموزش و مهارت های فردی و حرفه ای باید متناسب با نیاز بازار کار و روند توسعه در استان تغییر پیدا کند.

دوستی ، راه اندازی مراکز آموزشی جوارکارگاهی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد : این ارتباط نزدیک دانش آموزان با محیط های کارگاهی، می تواند زمینه مهارت آموزی حرفه ای و ورود آنان به بازار کار را تسهیل کند.

همچنین بر اساس مصوبه امروز شورای آموزش و پرورش استان ، مقرر شد پس از بررسی محل تامین منابع مالی، عملیات توسعه و تجهیز درمانگاه فرهنگیان آغاز شود.

با توجه به دیدارهای مردمی استاندار، در نشست امروز تنها یک دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وضعیت شاخص منابع انسانی آموزش و پرورش استان، گزارش فضاهای آموزشی استان، عملکرد استان در کنکور ۱۴۰۰ و برنامه های کیفیت بخشی کنکور ۱۴۰۱ در نشستی فوق العاده مورد بررسی قرار گیرد.