پرونده فساد ۱۰ هزار تن نهاده دولتی روی میز دادستانی گلستان

گلستان- دادستان مرکز گلستان با اشاره به تشکیل پرونده‌ای مهم در حوزه فساد اقتصادی، از ادامه تحقیقات درباره تخلفات مرتبط با توزیع خارج از شبکه حدود ۱۰ هزار تن نهاده دولتی خبر داد و گفت: این پرونده در مرحله رسیدگی قرار دارد و پس از تکمیل تحقیقات، جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از گلستان، مهدی رزاقی‌نژاد ر اظهار کرد: چند پرونده با اتهاماتی از جمله اخذ رشوه، تضییع وجوه دولتی، قاچاق سازمان‌یافته، توزیع خارج از شبکه حدود ۱۰ هزار تن نهاده دولتی، تحصیل مال از طریق نامشروع و تشکیل شبکه پول‌شویی در دستگاه قضایی استان در حال رسیدگی است که در این پرونده‌ها تعدادی از مدیران و بستگان آنان تحت تعقیب قرار دارند که پس از تکمیل فرآیند رسیدگی و نهایی شدن تحقیقات، جزئیات پرونده اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارز را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی استان عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون ۱۷۶ مرکز نگهداری و استخراج غیرمجاز رمزارز شناسایی شده و ۱۳۸ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش تقریبی ۸۰ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است.

دادستان مرکز گلستان با اشاره به مصرف بالای برق این تجهیزات افزود: میزان برق مصرفی این دستگاه‌ها معادل مصرف حدود سه هزار واحد مسکونی بوده و برخورد قانونی با عاملان این تخلفات با جدیت ادامه دارد.