×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای مانور زلزله و ایمنی در مدارس بخش احمدی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مسئول آموزش واحد آتش نشانی  شهر سرگز احمدی گفت: مانور زلزله و ایمنی امروز هشتم آذر ماه در مدارس شهر سرگز احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد توسط خانه هلال احمر،آتش نشانی ،اورژانس و حوزه بسیج امام سجاد (ع) بخش احمدی برگزار شد.

مصطفی ملائی اضافه کرد: هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌ های طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی این مانور در مدارس شهر سرگز احمدی با توجه به زلزله های اخیر در استان بوده است.

ملائی تاکید کرد: سرعت عمل و افزایش مهارت های دانش آموزان و همچنین پناه گیری و خروج اضطراری ایمن ۲ رکن مهم و اساسی در هنگام وقوع زلزله به ویژه در مدارس است که تمرین و تکرار آن برای سلامت و ایمنی دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در پایان تصریح کرد: در این مانور، دانش‌ آموزان با شنیدن زنگ (آژیر) زلزله به مدت یک دقیقه به منزله زلزله فرضی عکس‌ العمل صحیح و سریع را طبق سناریوی تعریف شده اجرا  و پس از آن به فضای باز و حیاط مدرسه رفتند.

ملائی در پایان ضمن تشکر از شهردار شهر سرگز احمدی گفت: این مانور در شهر سرگز احمدی با همکاری شهرداری به ویژه کرمشاه پور شهردار، خانه هلال احمر، واحد اورژانس مستقر در بخش، مدیران و معلمین مدارس و آتش نشانی  برگزار شد تا دانش اموزان این منطقه آموزش های لازم در شرایط بحران با توجه به زلزله خیز بودن استان هرمزگان بتوانند بهترین اقدامات را انجام دهند.

برچسب ها :