×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تبعیض در استخدام ها، نمک بر زخم بیکاری جوانان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، یعقوب دبیری نژاد عضو شورای شهر بندرعباس در پانزدهمین جلسه علنی این شورا با حضور مدیرکل کار و امور اجتماعی هرمزگان گفت: موضوع کار به یک دغدغه جدی برای همه خانواده های هرمزگانی تبدیل شده و خانواده ای نداریم که از بابت بیکاری جوانشان گلایه مند نباشند.

وی گفت: جوانان هرمزگان منتظر معجزه برای اشتغال نیستند اما ، آنچه که امروز نمک بر زخم بیکاری جوان تحصیلکرده هرمزگانی است، تبعیض در جذب نیرو است.

دببری بیان کرد: در همه کشور برای استخدام و استفاده از فرصت های شغلی شرط اول را بومی بودن می گذارند به جز هرمزگان. نمونه اخیر آن هم استخدام معدن گل گهر سیرجان بود، که در آخرین آگهی استخدامی شرط بومی بودن در شهرستان سیرجان و یک شهرستان همجوار را گذاشته بود، یعنی حتی ۲۱ شهرستان دیگر استان کرمان هم نمی توانستند در این آزمون شرکت کنند ولی ما در صنایع استان هرمزگان شاهد استخدام اتوبوسی نیروهای بیکار سایر استانها هستیم آنوقت جوان تحصیلکرده ما برای کسب روزی حلال به شغل های موقت رو می آورد.

این عضو شورا بیان داشت: نتیجه این معادله هم مشخص است، قرار گرفتن هرمزگان در قعر جدول بیکاری کشور. البته امیدوارم این آخر بودن در آمارها دستکاری نشود تا حساسیت موضوع بیکاری در هرمزگان فراموش شود.

دبیری نژاد در پایان تصریح کرد: از همه مسئولین امر درخواست دارم حالا که فرصت های شغلی جوانان هرمزگانی حراج شده لااقل با اعطای تسهیلات مناسب و بهبود شرایط کسب و کار ، مانعی برای خود اشتغالی نباشند.

برچسب ها :