×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بخش گردشگری هرمزگان و بندرعباس تحرک بیشتری به خودش دهد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،حجت‌الاسلام والمسلمین « محمد عبادی‌زاده » در دیدار با شهردار بندرعباس که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به ورود تعدادی بیش از تعداد مورد انتظار مسافر به شهر بندرعباس، اظهار کرد: امسال باید نقاط قوت و ضعف در حوزه خدمات‌رسانی به مسافران بررسی شود تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای حل نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در سال‌های آینده انجام شود.

وی، ارائه خدمات و سرویس به این حجم از مسافر را یکی از دغدغه‌های جدی خود در عید امسال دانست و عنوان کرد: اسکان و کمبود سرویس بهداشتی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها بود که شهرداری بندرعباس برنامه‌ای را برای حل این مشکل ارائه کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد: استان هرمزگان به واسطه اینکه گردشگر پذیر است باید دارای یک پلاژ بانوان باشد چراکه دریا یکی از جذابیت‌ها و دلایل اصلی حضور گردشگران در بندرعباس است و بانوان باید بتوانند در این دریا اقدام به شنا و آب‌تنی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، یکی از دل‌نگرانی‌های مسافران و گردشگران بندرعباسی را اسکان دانست و تصریح کرد: باید مانند شهرهای دیگر تدابیری اندیشیده شود که مردم خانه‌های مازاد خود را به مسافران اجاره دهند تا هم منفعت اقتصادی حاصل شود و هم نیاز گردشگر به اسکان مناسب برطرف شود.

وی، با تاکید بر این نکته که بخش گردشگری استان هرمزگان و شهر بندرعباس باید تحرک بیشتری به خودش بدهد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که سامانه‌ای ایجاد شود تا مردم منازل و اتاق‌های خود را با ذکر شرایط در سامانه ثبت کنند و به نوعی به مسافران و گردشگران متصل شوند.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به اهمیت ارزیابی عملکرد نهادهای مختلف برای اصلاح برخی امور، بیان کرد: در آینده از استاندار هرمزگان درخواست خواهم کرد تا جلسه شورای اداری به صورت مستقل برای بررسی موضوع حضور گردشگران در عید امسال برگزار شود تا نقص‌ها و ضعف‌ها بررسی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که برای انجام اقدامات اثربخش و اصولی، چند روز و یا یک ماه کافی نیست، تشریح کرد: از الان باید برنامه‌ ریزی‌ها و اولویت بندی‌ها در حوزه گردشگری مشخص شود و اقدامات توسط نهادهای گوناگون در طول سال به پیش برده شود.

برچسب ها :