×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
جابجایی بیش از ۶۲۰هزار مسافر و گردشگر از بنادر شرق هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حمیدرضا محمد حسینی تختی با تشریح آمار مسافرت های دریایی در نوروز سال جاری عنوان کرد: با برنامه ریزی های مدون و تلاش های صورت گرفته چندین ماهه کلیه کارگروه های ستاد تسهیل سفر های دریایی نوروز ۱۴۰۱ طی ۲۰ روز از اجرای این طرح، با موفقیت و بدون هیچگونه حادثه ای با ایمنی کامل پایان پذیرفت.

این مقام مسئول با توجه به مانور های مکرر صورت گرفته قبل از آغاز طرح در راستای ارتقاء سطح ایمنی تردد افزود: خداوند متعال را شاکریم که هیچ گونه حادثه دریایی را در این طرح بزرگ شاهد نبوده ایم.

محمد حسینی رشد چشمگیر حضور مسافران و گردشگران در تالاب بین الملی تیاب شهرستان میناب، خور آذینی شهرستان سیریک خور خلاصی شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان نشان از ظرفیت بالا و بالقوه این مناطق دانست و گفت: سواحل مکران علاوه بر مزیتهای تجاری با دارا بودن مناطق بکر تفریحی و گردشگری می تواند نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ایفا می کند.

این مقام مسئول بیان داشت: نوروز ۱۴۰۱ در مجموع ۶۲۰ هزار و ۷۹۷ مسافر و گردشگر با رشد ۶ درصدی نسبت به دوران قبل از کرونا و ۱۳۰ درصدی نسبت به دوران اعمال محدودیت ها، در بنادر شرق هرمزگان جابجا شده است بیشترین تعداد را مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزیره هرمز در مرکز استان اعلام کرد.

وی در خصوص افزایش تردد های دریایی افزود: ۱۱ هزار و ۴۵۵ تردد در مسیرهای دریایی شرق استان به ثبت رسیده است که بیشترین میزان مربوط به بندر هرمز با ۲ هزار ۴۵۷ با رشد ۱۲ درصدی است.

لازم به ذکر است؛ در نوروز امسال ۱۸۰۰ نفر از اعضای ستاد تسهیل سفرها به صورت مستقیم در این طرح همکاری داشته اند.

برچسب ها :