×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نیروگاه بندرعباس باید به توان تولید ۱۱۰۰ مگاوات برسد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،محسن بختیار با حضور در نیروگاه بندرعباس، از آمادگی کامل واحدهای این نیروگاه، ابراز خشنودی کرد و از تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه کارکنان و متخصصان این واحد نیروگاهی و اتصال به شبکه سراسری برق، قدردانی و ابراز امیدواری کرد که در پیک تابستان امسال، با توجه روند رو به رشد تولید واحدها، از توان کامل ظرفیت این نیروگاه در پیک تابستان استفاده شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو، نیروگاه بندرعباس را حساس‌ترین و مهمترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور عنوان کرد و افزود: این نیروگاه ظرفیت آن را دارد که به مرز تولید ۱۱۰۰ مگاوات برسد، که با توجه به مذاکراتی که با شرکت گاز صورت گرفته و استفاده از گاز تخصیصی، این مشکل بزودی برطرف شده و این نیروگاه می تواند از تمام ظرفیت خود برای تولید استفاده کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد تعمیرات اساسی و نیمه اساسی، توسط متخصصان داخلی و بومی این نیروگاه انجام می شود، و خروج های اضطراری به حداقل رسیده، این اطمینان حاصل شده، که سال ۱۴۰۱ را بدون خاموشی سپری کرده و شاهد تولید پایدار و مستمر برق در سطح کشور باشیم.

بختیار خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور وزارت نیرو قرار دارد و همه شرکت‌های مادر ملزم به استفاده از این توان‌مندی در جهت بالا بردن ظرفیت تولید هستند، که نمونه بارز آن واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره ۲ بخار این نیروگاه می‌باشد که به طورکامل و براساس تکنولوژی و توان داخل به بهره‌برداری رسیده و صرفه جویی ارزی را به دنبال داشته است.

نیروگاه بندرعباس دارای چهار واحد ۳۲۰ مگاواتی بخار و دو واحد گازی ۲۵ مگاواتی می‌باشد که خود را با تمام توان، برای پیک تابستان ۱۴۰۱ آماده می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.