×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه درمانگاه‌های تخصصی در هرمزگان در دستورکار تامین اجتماعی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،دکتر عباس مومنی در دیدار با نمایندگان انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان افزود: برخی انتقادات وارد است و باید اصلاح شود اما در حوزه تامین تجهیزات پزشکی باید تلاش کرد.

وی ادامه داد: یک سوم ظرفیت بیمارستان خلیج فارس استفاده می شود که باید تلاش کرد از تمام ظرفیت ها بهره گرفت و معتقدم عمر مسئولیت کوتاه بوده و باید از آن در جهت خدمت به مردم استفاده شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به ضرورت توسعه بهداشت و درمان در شهرک های مسکونی از جمله پیامبر اعظم بندرعباس ابراز داشت: ۷۷درصد ساکنان شهرک پیامبر اعظم بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند که باید برای دادن خدمات درمانی به ساکنانش تلاش کرد.

وی اضافه کرد: نقد رسانه ها را با جان و دل پذیرا هستم چون رسانه ها دلسوزانه مشکل‌ها را طرح کرده و هدفی جز ارتقاء کیفیت زندگی مردم ندارند و آماده همکاری با فعالان این عرصه هستیم؛ در این راستا باید با برگزاری

نشست‌های تخصصی راهکارها را احصا و عملیاتی کرد.

مومنی با اشاره به اهمیت نقش خبرنگاران گفت: رسانه ها پشتوانه مسوولان بوده و می‌توانند در توسعه بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان اثرگذار باشند به نقش و اهمیت کار خبرنگاران و فعالان رسانه واقفیم و باید تلاش کنیم تا مهمترین دغدغه آنها ایفای رسالتی باشد که برعهده دارند.

توسعه درمانگاه‌های تخصصی در دستور کار قرار دارد

مدیردرمان اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان ضمن تاکید بر ظرفیت های استان هرمزگان، افزود : بندرعباس و هرمزگان را دروازه طلایی اقتصاد می‌دانند بنابراین باید از این دروازه طلایی سهمی برای رفاه شهروندان اختصاص یابد.

مؤمنی با اشاره به گستردگی جغرافیایی هرمزگان تصریح کرد: برخی شهرستان‌های استان با مرکز فاصله زیادی دارند که باید برای دادن خدمات درمانی به هم استانی‌ها تمهیدهایی اندیشیده شود، به همین منظور توسعه درمانگاه‌های تخصصی در شهرهای مختلف استان در دستور کار قرار دارد.

مدیردرمان اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان ابراز داشت: تلاش می کنیم با احداث درمانگاه تخصصی بندرعباس، زمینه تبدیل بیمارستان خلیج فارس به بیمارستان فوق تخصصی فراهم گردد.

مومنی کاهش تخت های بیمارستانی تامین اجتماعی را نگران کننده دانست و گفت: در سالهای گذشته تلاش شد تعداد تختهای بیمارستانی از ۹۰تخت به ۲۵۰تخت برسد اما متأسفانه در سال ۱۴۰۰حدود ۱۰۰تخت ریزش داشتیم و برای افزایش آن هزینه های زیادی می طلبد در حالیکه ایجاد یک تخت بیمارستانی ۶۰میلیارد ریال اعتبار می خواهد تلاش می کنیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت ها این افزایش محقق شود.

کم‌توجهی ها نسبت به خبرنگاران ادامه دارد

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان هم با تبریک انتصاب مومنی گفت: وی در زمره معدود پزشکان متخصصی است که در هرمزگان داوطلبانه ،بهرمندی خبرنگاران و فعالان رسانه از ویزیت رایگان را عملی کرده یا در پاندمی کرونا مجاهدانه صدها بیمار کرونایی را مستمر زیر نظر داشته و در مطبش به روی این بیماران باز بوده است که عمیقا قدردان تلاش این پزشک خدوم هستیم.

غلامعباس شمس الدینی ابراز داشت: خبرنگاران در زمره معدود اقشار جامعه هستند که با خلوص نیت تمام تلاش خود را برای مقابله با جهل، شایعه و انعکاس خدمات نظام با کمترین توقع و چشمداشت بکار گرفته اند اما با گذشت بیش از ۴۰سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان کم توجهی ها نسبت به آنان ادامه دارد.

وی افزود: فلسفه تامین اجتماعی، تامین رفاه، آسایش و آرامش جامعه و رفع دغدغه‌های مردم در درمان است اما متأسفانه شغل خبرنگاری را به عنوان شغل رسمی که بتواند از مزایای بیمه ای بهره گیرد، نمی پذیرد مگر آنکه در قالب کارگاهی فعالیت داشته باشند درحالیکه خبرنگاران و عکاسان آزادی داریم که به هیچ رسانه ای تعهد کاری ندارند اما آثارشان در بیشتر رسانه ها انعکاس می یابد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با اشاره به لزوم توجه به تامین درمان و بازنشستگی خبرنگاران و فعالان رسانه استان تصریح کرد: نظام و حاکمیت باید این قشر را مورد حمایت قرار دهد چرا که در همه عرصه‌ها در خط مقدم اطلاع‌رسانی قرار دارد و نمونه بازر آن نقش پررنگ خبرنگاران در اطلاع‌رسانی صحیح و بموقع در خصوص پاندمی کرونا بود.

وی پیشنهاد داد: با تشکیل یک کمیته ارزیابی و شناسایی خبرنگاران آنها را زیر مجموعه تشکلات صنفی شان بیمه کرد تا این مشکل عمده حل شود.

در این دیدار نمایندگان انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان مسایل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان بیمه شدگان و فعالان رسانه ای را بیان کرده و خواستار رفع مشکلات موجود شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.