×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
آموزش‌های مهارتی بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای ارائه شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت‌الاسلام والسملمین  محمد عبادی‌زادهدر دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و مشاور رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، ضمن بیان تسلیت شهادت امام سجاد (ع)، اظهار داشت: در حوزه تربیت نیروی خلاق و کارآمد، بیشترین آموزه‌ها را در صحیفه سجادیه می‌بینیم.

وی، با اشاره به ماموریت جهاد تبیین عاشورایی امام سجاد (ع)، عنوان کرد: ایشان خلاء تربیتی در جامعه اسلامی را با رویکرد مضامین ادعیه پر و انسان‌های بسیار والایی را تربیت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که هرمزگان با وجود تمام زیرساخت‌های اقتصادی، رتبه اول فقر کشور را دارد، ابراز کرد: علاوه بر صنایع بزرگ هرمزگان که ظرفیتی را برای استان ایجاد کرده‌اند، هرمزگان جزو سه استان مهم کشور در حوزه صنایع دستی است به نحوی که در گذشته کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را نیز پوشش می‌داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به جایگاه اول هرمزگان در فقر و بیکاری، بیان کرد: صنایع سنگین و عظیم مستقر در هرمزگان نمی‌تواند نیاز اشتغال استان را تامین کند به همین جهت باید به سمت توسعه گردشگری، کشاورزی، صیادی و سایر بخش‌ها گام برداشت

وی، ضمن تاکید بر اهمیت مهارت افزایی در کاریابی، خاطرنشان کرد: دانشگاه باید بتواند در طول دوران تحصیل مهارت‌های دانشجویان را ارتقاء دهد تا پس از اتمام دوره تحصیلی بتوانند اشتغال یابند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، نقش دانشگاه علمی کاربردی را برای جبران فقر و بیکاری بسیار مهم برشمرد و تشریح کرد: ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا خروجی‌ دانشگاه منجر به جذب فارغ‌التحصیلان به بازار کار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن تاکید بر این نکته که زمینه‌ها برای کاهش فقر و بیکاری باید فراهم شود، خاطرنشان کرد: آموزش‌های مهارتی در دانشگاه باید متناسب با ظرفیت‌ها، شرایط و زیرساخت‌های منطقه‌ای باشد یعنی در منطقه‌‌ای که ظرفیت‌های گردشگری دارد، باید ارائه مهارت‌های حوزه گردشگری در دستور کار قرار گیرد.

وی، با اشاره به اهمیت توجه به نیاز محوری در تعیین رشته‌های دانشگاهی، عنوان کرد: رشته‌های حقوق دانشگاه‌های هرمزگان اگر به صورت تخصصی به موضوع‌های حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی و سایر ظرفیت‌های هرمزگان بپردازد، اثربخشی بسیار بیشتری حاصل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، به اهمیت نیازمحور بودن رشته‌ها و مهارت‌های ارائه شده در دانشگاه اشاره کرد و افزود: اگر حوزه‌های آموزشی دانشگاه، مطابق با بن‌مایه‌ها و ظرفیت‌های هرمزگان باشد نیروها به صورت هدفمند دارای تخصص می‌شوند و به راحتی در بازار اشتغال جای خواهند گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.