×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
آغاز ساخت پنج هزار واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،جلیل سالاری معاون وزیر نفت بعدازظهر چهارشنبه در مراسم آغاز ساخت پنج هزار واحدنیروگاه خورشیدی گفت: با بهره برداری از این طرح تا بهمن امسال، هر نیروگاه خانگی سالانه ۹ هزار و ۵۰۰ کیلو وات ساعت برق تولید می‌کند.

سالاری افزود: با اجرای این طرح ۵ هزار فرصت شغلی پایدار، با درآمد میانگین ماهانه دومیلیون و دویست هزار تومان برای پنج هزار خانوار مددجوی کمیته امداد هرمزگان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه ۵۵۰ میلیارد تومان اجرای این طرح از محل اعتبارات تبصره ۱۶ تامین می‌شود، اظهار کرد: با اجرای این طرح سالانه ۵۳ میلیون کیلووات ساعت برق تولید می‌شود و با بهره برداری از این طرح درآمد کل مددجویان کمیته امداد، سالانه به ۱۱۷ میلیارد تومان می‌رسد.

همچنین استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد اظهارداشت: برای اجرای پروژه‌های نیروگاه خورشیدی استان هرمزگان ۵۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه مجموع تولید برق هر نیروگاه خانگی۹۵۰۰کیلووات ساعت در سال است اجرای این تعداد پروژه ۵۳میلیون کیلووات ساعت برق را به تولید استان اضافه می‌کند.

وی افزود: ساخت‌ نیروگاه‌های خورشیدی خانگی ۵هزار فرصت شغلی جدید با درآمد میانگین ماهانه دومیلیون و دویست هزار تومان ایجاد می‌کند و ان‌شالله این پروژه‌ها تا بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: با توجه به نقش بالایی که این طرح‌ها در بحث ایجاد اشتغال دارد لازم است بانک‌ها نیز همکاری لازم را برای اعطای تسهیلات مورد نیاز داشته باشند که تاکنون نیز همراهی خوبی را شاهد بودیم.

در این مراسم یک واحد نیروگاه خانگی ۵کیلواتی که با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیون تومان ساخته شده است به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.