×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هرمزگان صاحب دارد

یاداشت :غلامعباس شمس الدینی

انگار هرمزگان گوشت قربانی است که برخی برای قطعه قطعه کردن آن بایکدیگر مسابقه می دهند .از موضوع انتزاع 5روستای پارسیان گرفته ، تا بحث استان کرمان جنوبی که در سفر رئیس جمهور به این منطقه مطرح شد ،همواره برخی صاحبان قدرت در این مناطق تلاش می کنند تا بخشی از خاک زرخیز استان را به محدوده مرزی شهرستان خود ملحق کنند .

در جدیدترین خبرها این بار نماینده اصفهان طرح عجیب دیگری را مطرح کرد 

حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یکی از سیاست‌های استراتژیکی را که جمهوری اسلامی می‌تواند برای توزیع متناسب جمعیت به کار گیرد، استفاده از سواحل دریای عمان و خلیج فارس دانست و گفت: پیشنهاد ما ایجاد استان اصفهان ساحلی است.وی برای فایق آمدن بر مشکل فرونشست زمین در این استان ، ایجاد توازن جمعیتی ، رفع آلایندگی‌های زیست‌محیطی و حل مشکل تحصیل‌کردگان بیکار ،استفاده از سواحل دریای عمان و خلیج فارس و ایجاد استان اصفهان ساحلی را پیشنهاد کرد و حتی پا را فراتر گذاشته و به استانهای دیگر بسم الله می زند و می گوید : “نه‌تنها اصفهان، بلکه هر استان دیگری که تمایل دارد می‌تواند گوشه‌ای از ساحل دریا را در اختیار گیرد تا نمونه‌ای از استان خودشان را کنار ساحل به وجود بیاورند.”

عجیب است چرا برخی صاحبان قدرت تصور می کنند که برای توسعه و پیشرفت استان یا منطقه شان باید هرمزگان یا استانهای ساحلی را قربانی کنند ؟

چرا هر بار که صحبت از توسعه یک استان یا تغییرات مرزی استانها به میان می اید ، باید هرمزگان مورد تظلم واقع شود ؟

چرا هرمزگان باید فدای ترکتازی برخی اندیشه های واپس گرا شود . تفکراتی که گویا راه نجات از مشکلات شهرها و استانهای خود را در تعرض به بخشهایی از هرمزگان یا استانهای ساحلی دیگر می دانند . به نظر می رسد حجب و حیای بیش از حد مردمان این دیار موجب طرح مسایلی از این قبیل می شود . یا شاید سکوت نمایندگان محترم هرمزگان در تجربه های تلخ گذشته ،کسانی را به فکر دست اندازی به خاک زرخیز هرمزگان انداخته است . یا شاید وجود مدیرانی که تعلق خاطرشان به این منطقه چندان زیاد نیست عامل طرح مباحث این چنینی است . باید واقعیت را پذیرفت که با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود . و مسئولان کلان نظام به اصل آرامش عمومی باور دارند و هرگز تسلیم خواستهای غیر منطقی برخی مدعیان کم تدبیر نخواهند شد . البته این مسئله باید آویزه قرار گیرد که هرمزگان صاحب دارد .و زن ، مرد ، پیر و جوان این خطه قهرمان پرور هرگز اجازه تعدی به خاک هرمزگان را به احدی نخواهند داد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.