×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
جشنواره بیست وپنجم

 

حسین روحی ،بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی و مراسم تجلیل از مسوولان دستگاهها ، نهادها و شرکتهای  برتر هرمزگان با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار ،مدیران کل و ستادی ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، مدیران شرکتهای مستقر در استان و اسحاب رسانه برگزار شد . در این جشنواره برترین ها بر اساس  شاخص های  عمومی که  برگرفته از سیاست‌های ابلاغی نظام اداری، برنامه جامعه نظام اداری، قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر اسناد و قوانین مرتبط با نظام اداری و شاخص‌های اختصاصی نیز متناسب با شرح وظایف، ماموریت‌ها و تکالیف تخصصی هر دستگاه اجرایی است، مورد تجلیل قرار گرفتند البته دستگاه‌های اجرایی در شاخص‌های دیگری  از جمله برنامه‌های توسعه استان، اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، فقر زدایی و خدمات رسانی در بحران‌های طبیعی، اجرا و تحقق شعار سال و حقوق شهروندی و مبارزه با مفاسد اقتصادی ارزیابی شدند.

جشنواره بیست و پنجم با ادوار گذشته  سه تفاوت بسیار مهم و قابل توجه داشت :

اول: دقت بسیار زیاد در بررسی مستندات و نظارت بر حسن اجرای مقررات به منظور انتخاب برترین ها بود . که باید مدیریت و مجموعه متولیان جشنواره در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بواسطه این دقت نظر و اجرای مقررات را تحسین کرد . این اتفاق موجب شد که مدیران دستگاههای شرکت کننده با اطمینان خاطر روند بررسی مستندات را دنبال کنند . طبیعتا وقتی مقررات و قوانین به دقت اجرا شود ، انتخاب برترینها در فرایند صحیح قرار می گیرد و اعتراضی هم به روند اجرا بوجود نمی اید .

دوم : اهمیت موفقیت در جشنواره بود که در سخنان استاندار و نماینده ولی فقیه در استان هم نمود داشت و آن اینکه وفقیت در این جشنواره به معنای کارکرد صحیح دستگاه تلقی می شود و هر مدیری که در این جشنواره نتوانست رتبه ای کسب کند ، عملا عملکرد مطلوبی نداشته است که این اتفاق منجر به تلاش مدیران و مجموعه کارکنان دستگاهها بر اساس شاخص هایی است که در ارزیابی ها اعلام می شود . در حقیقت این اتفاق اهمیت جشنواره شهید رجایی را در استان بیشتر نشان داد .

سوم : ارزیابی دستگاهها ، شرکتها و نهادها در ابعاد و شاخص های دیگر از جمله استقرار نظام جامعه و توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، برنامه‌های توسعه استان، اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، فقر زدایی ، خدمات رسانی در بحران‌های طبیعی، اجرا و تحقق شعار سال، حقوق شهروندی و مبارزه با مفاسد اقتصادی بود که موجب تجلیل از اقدامات برجسته در این شاخص ها شد . ۵۷ دستگاه اجرایی هرمزگان در این جشنواره شرکت کردند که سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و اداره کل شیلات استان، دستگاه‌های برتر در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در گروه آموزش – پژوهشی و فرهنگی، امور مالیاتی و سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در گروه تولیدی و خدماتی، برق منطقه‌ای در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش سلامت و رفاه اجتماعی، منابع طبیعی و اقتصاد و دارایی در بخش عمومی و قضایی، اطلاعات استان، دادستانی بندرعباس و نیروی انتظامی در اجرای برنامه‌های تامین امنیت عمومی، حقوق شهروندی و مبارزه با مفاسد اقتصادی، سپاه امام سجاد هرمزگان، منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و قرارگاه مدینه منوره در بخش فقرزدایی و خدمات رسانی در بحران‌های طبیعی، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، شرکت آب و فاضلاب و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اقدامات توسعه‌ای و اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و جمعیت هلال احمر در اجرا و تحقق شعار سال، کمیته امداد در بخش توانمند سازی جامعه هدف و توسعه و بهبود فضای کسب و کار، راه و شهرسازی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در بخش اقدامات برجسته برای تحقق برنامه‌های دولت، شرکت پالایش نفت بندرعباس در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، اداره کل گمرکات در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان ،سرپرست اداره کل اداری مالی استانداری  و فرماندار بندرعباس به عنوان مدیران برتر این جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند .

برگزاری جشنواره بیست و پنجم شهید رجایی در هرمزگان ،رویکرد جدید دولت را در قبال عملکرد دستگاهها نشان داد . قطعا مدیران از فردای روز جشنواره عزم خود را برای تحقق برنامه های دولت در استان  مهیا خواهند کرد . رویکردی که نماینده ولی فقیه ، استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جشنواره بیست و پنج در سخنان خود به تشریح آنها پرداختند .