×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، سعید پورزادی سرپرست منطقه آزاد کیش در حاشیه امضای این تفاهمنامه که در روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه در محل منطقه آزاد کیش به امضا رسید گفت: سازمان بنادر و دریانوردی هم در بحث لجستیکی و پشتیبانی و هم در مباحث فنی، مهندسی و صدور مجوزها در بنادر کیش، چارک و آفتاب همکاری  شایسته تقدیری با این منطقه  داشته است.

وی ادامه داد: آنچه بعنوان مشکل زیرساختی در جزیره وجود داشت، عدم برخورداری این جزیره از یک ساختمان استاندارد مرجع دریایی با توجه به پهنه دریایی موجود بود .

پورزادی افزود: پس از انجام مطالعات و برگزاری نشست‌های کارشناسی امروز تفاهم‌نامه در راستای حق بهره‌برداری از  ۳ هزار و ۱۷۰ متر مربع در بندر تجاری کیش به منظور احداث ساختمان مرجع دریایی با سازمان بنادر منعقد شد تا وظایف و ماموریت های خاص چه در بعد نرم افزاری و نظارتی و چه از منظر تجاری با همکاری مشترک دو ارگان  انجام شود.

وی به مشخصات فنی این ساختمان مرجع دریایی اشاره ای داشت و گفت: احداث یک ساختمان مرجع به ارتفاع  ۵۴ متر  درسه طبقه با زیربنای ۲۶۰ متر و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: سال آینده پس از واگذاری زمین تجهیزکارگاه توسط سازمان بنادر صورت خواهد گرفت و طی چهار سال آینده نیز شاهد بهره برداری و کارکرد این ساختمان مرجع در بحث عملیاتی و لجستیکی  خواهیم بود.

سعید پورزادی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام مشترک سازمان بنادر ومنطقه آزاد در بحث جمع آوری آلودگی‌های نفتی و صیانت از زیست بوم دریا اشاره داشت و گفت: با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان دو سازمان و هزینه کرد بالغ بر  ۱۲ میلیارد تومانی سازمان بنادر  و اختصاص انباری از سوی منطقه آزاد جهت نگهداری ملزومات مقابله با آلودگی اقدامات مطلوبی در باب جمع آوری لکه های نفتی در منطقه صورت گرفت .

وی اظهار امیدواری کرد: با نظارت و تداوم همکاری های مشترک بین این دو سازمان و اداره حفاظت محیط زیست جزیره انشالله شاهد آن باشیم که آسیبی متوجه زیست بوم جزیره زیبا کیش نشود.

حسین عباس نژاد مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز  گفت: جزیره کیش از جهت جاذبه های توریستی و سواحل زیبا و چه از منظر تجاری دارای پتانسیل های و ظرفیت های قابل توجهی است.

وی افزود: انجام اینگونه فعالیتهای توسعه ای در قالب تفاهمنامه مشترک ضمن ارتقاء سطح ایمنی و حفاظت محیط زیست دریایی، ارزش افزوده  را در حوزه بازرگانی و تجاری بهمراه خواهد داشت.

عباسنژادبه یکی از وظایف سازمان بنادر و دریانوردی بعنوان مرجع دریایی کشور  و نماینده سازمان جهانی دریانوردی را ارتقا سطح ایمنی کشتی ها برشمرد و گفت: احداث این ساختمان مرجع دریایی و استقرار نیروهای فنی مبرز و نظارتی که از یک محیط با فزایی کاملا استاندار صورت خواهد گرفت یقینا در کاهش سوانح دریایی بسیار مهم  خواهد نمود.

 وی ادامه داد: این امر خود عاملی مهم  جهت  گسترش سرمایه گذاری  و تردد شناورهای متعدد در گستره دریایی در فضایی امن خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن قدردانی از سازمان منطقه آزاد کیش جهت در اختیار قرار دادن یک باب انبار  به منظور نگهداری ملزومات و تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی اظهار داشت: تجهیز این انبار در حال انجام است و تاپایان سال به پایان خواهد رسید.

 وی ابراز امیدواری کرد: تجهیز این انبار گامی مهم در جهت صیانت از زیست بوم دریا  و ارتقا سطح آمادگی در مواجهه با مخاطرات احتمالی  است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo