×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
افزایش سهم هرمزگان در بازار قزاقستان

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، علی اکبر جوکار، در نشست با رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان و فعالین اقتصادی بیان کرد: سفارت ایران خدمتگزار مردم است و وظیفه دارد تا از تجار ایرانی حمایت کند و منافع آنان را تامین کند. در همین راستا و همچنین به درخواست شما، در سال آتی یک بازدید میدانی برای فعالان اقتصادی هرمزگان از قزاقستان صورت خواهد گرفت.

جوکار با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ما با قزاقستان به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است بیان کرد: من به عنوان یک ایرانی از این آمار خجالت می‌کشم، درحالی که ما باید جزو ده کشور حاضر در بازار قزاقستان باشیم. اما تنها نیم درصد از بازار قزاقستان را در اختیار داریم.

جوکار در ادامه گفت: عمده واردات ما از قزاقستان گندم، غلات بوده و بیشترین صادارات ما به این کشور شامل مواد غذایی و خرما می‌باشد، که البته با وجود عربستان در این بازار، همچنین رتبه اول صادارات خرما در اختیار ما قرار دارد. اما ما باید تنوع صاداراتی خرما را افزایش دهیم و ظرفیت‌های بازار را بیش از پیش به بازار قزاقستان معرفی کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته مشترک بین هرمزگان و قزاقستان اذعان داشت: از مباحث مهم و پایه‌ای کار ما بحث حمل و نقل و ترانزیت است. قزاقستان با حدود جمیعت ۱۹ میلیونی، از طریق دریای خزر، دارای مرز دریایی با کشور ما است. از این رو باید تمامی تلاش خود را معطوف به حل مشکلات در حوزه ترانزیت به قزاقستان کنیم تا حتی لازم نباشد از طریق آستارا با قزاقستان مراوده داشه باشیم.

همچنین جوکار با اشاره به تاریخچه‌ی ورود کوکاکولا به آسیای مرکزی به عنوان یک شرکت موفق در بازاریابی و بازارسازی، گفت: یکی از موضوعات مهم که باید به آن توجه داشته باشیم، ذائقه‌سازی‌ست، ما باید محصولات خود را به مردم قزاقستان معرفی کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی در قزاقستان اضافه کرد: نباید به قزاقستان به عنوان یک بازار زودگذر نگاه کرد، زیرا قزاقستان را باید به عنوان یک بازار در حال رشد ببنیم و با یک نگاه بلندمدت جای پای خود را در بازار قزاقستان محکم کنیم.

وی در پایان افزود: هرمزگان باید به عنوان یک قطب توریستی فعال، و میزبان گردشگران قزاقستانی باشد. چرا که ورود توریست، ارزآوری خوبی برای هرمزگان به دنبال خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo