×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
گروه‌های جهادی پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به عشایر اعزام شوند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی صبح جمعه همزمان با سالروز ولادت سراسر نور حضرت سیدالشهدا علیه السلام طی سفری به شهرستان رودان راهی بخش رودخانه شد، با حضور بر سر مزار شهید والا مقام سردار شهید حاج علی حاجبی برنامه خود در بخش رودخانه را آغاز کرد. همچنین از برخی از پروژه‌های فرهنگی شهر زیارتعلی بازدید به عمل آورد.

دوستی در ادامه راهی دشت مسافرآباد، محل استقرار عشایر بخش رودخانه شد و ضمن دیدار با نمایندگانی از جامعه عشایری استان در جریان مطالبات، دغدغه‌ها و نقطه نظرات آن‌ها قرار گرفت.

استاندار هرمزگان در جمع عشایر این منطقه با تبریک ایام الله اعیاد شعبانیه، ضمن تبیین نقش جامعه عشایری در دوران دفاع مقدس، اظهارداشت: در بزرگی عشایر امام (ره) و مقام معظم رهبری  فرمایشات ویژه‌ای دارند و توصیه‌هایی نیز به مسئولین دارند که امیدواریم بتوانیم به درستی اوامر امام‌مان را اطاعت کنیم.

وی عنوان‌کرد: اینکه امروز خدمت جامعه عشایری رسیده‌ایم برای بررسی میدانی مسائل و مشکلات بوده است تا ضمن بررسی مشکلات و شنیدن دغدغه‌ها بتوانیم تصمیماتی برای حل آن‌ها اتخاذ کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح‌کرد: ما خودمان را موظف می‌دانیم به تمام اقشار جامعه پاسخگو باشیم و فضای زیست بهتری را برای آنها فراهم کنیم بر همین اساس برای رفع کمبودهای عشایر منطقه نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

دوستی تصریح‌کرد: یکی از اولویت‌های منطقه، اجرای طرح های آبخیزداری است که برای آن اعتبار ویژه‌ای در نظر خواهیم گرفت و از ابتدای سال آتی بر اساس مطالعات انجام شده طرح‌های آبخیزداری را آغاز خواهیم کرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از پنل‌های خورشیدی برای حل مشکلات برق منطقه، عنوان‌کرد: با توجه به فضای مطلوب دشت مسافرآباد می‌توان به سمت کارهایی چون پرورش زنبور عسل یا تولید انبوه دام رفت و در رابطه با ایجاد مراکز فرآوری خوراک دام نیز این آمادگی وجود دارد تا تسهیلات مورد نیاز را به طور کامل تخصیص دهیم.

استاندار هرمزگان، ابرازداشت: در اولین فرصت با هماهنگی فرماندار رودان گروه جهادی پزشکی برای ارائه خدمات رایگان درمانی به منطقه اعزام خواهد شد ضمن اینکه حتماً برای تقاضای احداث خانه بهداشت و تامین زیرساخت‌های آموزشی نیز برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، در پاسخ به دغدغه عشایر مبنی بر بومی شناخته شدن در یکی از استان‌های محل کوچ، عنوان‌کرد: اگر قانون ظرفیتی دارد باید حتماً استفاده شود اما اگر امکانی هم دیده نشده در سطح ملی این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: لازم است نماینده‌ای از جامعه عشایری برای ارتباط با مدیریت عالی استان مشخص و معرفی گردد و در این حوزه نیز آمادگی همکاری وجود دارد.

استاندار هرمزگان همچنین با حضور در دهستان رودخانه‌ی بر ضمن حضور در منزل شهید والامقام مراد سالاری با خانواده این شهید بالاخص مادر شهید دیدار کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo