×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعمیر کشتی ۳۰۰ هزار تنی بدست متخصصان ایزوایکو

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، سلمان ضربی در تشریح برنامه‌های این مجتمع کشتی سازی (ایزوایکو) گفت: این کشتی با نام ناشا و طول ۳۳۲ متر در ایزوایکو قرار گرفته که تعمیر آن در مدت ۴۰ روز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این کشتی ۳۰۰ هزار تنی بوده که قابلیت جابجایی ۲ میلیون بشکه نفت را دارد، ادامه داد: ۱۷ فروند از این نوع کشتی برای تعمیر در سال آینده پذیرش خواهد شد و تمامی کارهای این کشتی‌ها در مجموعه ایزوایکو انجام می‌شود.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) تاکید کرد: شاید خارج کردن پروانه و تعویض یاتاقان‌های شافت کشتی‌های بزرگ از محدود کارهایی است که در گذشته در ایزوایکو انجام نمی‌شد اما امروز این نمونه کارها برای اولین بار در ایزوایکو درحال انجام است.

ضربی گفت: پروانه این کشتی ۷۵ تن وزن دارد و مجموعه صنعتی ایزوایکو و کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از محدود کشورهایی است که توان انجام این کار دارد.

به گفته وی؛ تمامی افرادی که در این مجتمع هستند امروز جرأت و جسارت لازم را برای انجام کارهای بزرگ را دارند و تعمیر این کشتی بسیار بزرگ نمونه‌ای از این توانمندی‌ها است.

مدیرعامل ایزوایکو در ادامه با اشاره به موضوع تحریم‌ها و تاثیر آن در صنعت کشتی سازی، ابراز کرد: بسیاری از توانمندی‌ها در سایه تحریم‌ها به‌دست آمده که می‌توان به توان ساخت ورق‌های دریایی با کیفیت و مورد نیاز کشتی‌ها، لوله‌های مورد نیاز، رنگ، کابل، الکترود و اقلام گوناگون مورد نیاز برای این صنعت اشاره کرد.

ضربی اضافه کرد: کالاهایی نیز مورد نیاز است که در داخل تولید نمی‌شود اما روش تامین آن‌ها را یاد گرفته‌ایم.

آغاز بازنگری طرح طبقه‌بندی ایزوایکو از تابستان امسال

وی در بخش دیگری به طرح طبقه‌بندی مشاغل در این مجتمع صنعتی اشاره کرد و افزود: این طرح در گذشته‌ای حدود ۲۰ تا ۲۲ سال قبل اجرا شده که این طرح در ۱۰ سال بعد از آن تصمیم گرفته شده مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

مدیرعامل ایزوایکو ابراز کرد:‌ متأسفانه در ۱۰ سال گذشته یا در هشت سال اخیر به هر دلیلی هیات مدیره و مدیران نتوانسته بودند بازنگری آن را به اجرا بگذارند و براساس سوابق در سال ۹۸ یا ۹۶ اصلاح مقرری کارگران مورد بحث هیات مدیره قرار گرفته بود اما مدیران وقت نتوانسته بودند اصلاح این طرح را به مرحله اجرایی بگذارند.

ضربی گفت:‌ یکی از مواردی که به صورت پراکنده در یک سال گذشته شنیده می‌شد مساله بازنگری طرح طبقه‌بندی بود و برخی از همکاران و دوستان و نمایندگان کارگران این موضوع را در نشست‌ها مطرح می‌کردند که پس از بررسی سابقه طرح و انتخاب مشاور آن، بازنگری این طرح در ایزوایکو در تابستان سال جاری آغاز شد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ اجرای این طرح بتواند بخشی از حق و حقوقی که شاید به دلایلی مثل سلیقه‌های شخصی موجب بروز اختلاف‌هایی شده را یکسان‌سازی و بی‌عدالتی را در پرداخت حقوق تا حدودی اصلاح سازد.

حقوق معوق نداریم

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با بیان اینکه این مجموعه صنعتی در ۱۳ تا ۱۴ ماه گذشته بدون هیچ معوقه‌ای حقوق پرسنل خود را پرداخت کرده است، گفت: فعالیت در مجموعه اقتصادی و صنعتی تابع قوانین و مقررات کشور است و باید به تعهدهای خود پایبند باشیم.

ضربی افزود: در همه جای کشور سه‌ماهه حقوق پیمانکاران را پرداخت می‌کنند که در این مجتمع ظرف مدت ۲ ماه پرداخت می‌شود،‌ در گذشته ذهنیت‌هایی وجود داشته که تاخیر ایزوایکو در پرداخت حقوق ها چهار ماه است اما از زمانی که مسوولیت این مجموعه را پذیرفته‌ام این اتفاق رخ نداده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش بر این است که چنین چیزی تکرار نشود و سعی داریم همه کارکنان در زمان مناسب از مزایایی بهره‌مند شوند.

قدرت رسانه را به رسمیت می‌شناسیم

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تغییرات مدیریتی اشاره و بیان کرد: قدرت و توان رسانه را به رسمیت می‌شناسیم و آنها را اخلاق مدار هستند، آرامشی که رسانه‌ها می‌توانند در محیط‌های صنعتی ایجاد کنند از مدیرعامل یک مجموعه کمتر نیست و وظیفه همه کمک به این آرامش است.

ضربی گفت: هر کسی که در این راه قدم برمی‌دارد به طور قطع دوست‌دار نظام و ایزوایکو است، بنابراین حاضریم به تمامی سوال‌های رسانه‌ها که نیاز است اطلاعاتی را منعکس کنند شفاف و در فضای آرام صنعتی پاسخ دهیم.

وی اضافه کرد: تغییر و تحول در مجموعه‌های صنعتی و تولیدی روندی عادی و طبیعی است، لذا هر کدام از مدیران در مدت خدمت خود با تغییرات شغلی مواجه می‌شوند.

منبع خبر : خبر گزاری ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo