×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش بیش از ۲۰ درصدی صید ماهیان تُن در آب‌های دور

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مسعود بارانی در بازدید صیدگاه‌های هرمزگان پیش بینی کرد امسال شاهد افزایش بیش از ۲۰ درصدی صید ماهیان تُن در آب‌های دور باشیم.

وی افزود: «هوور مسقطی»، «گیدر»، «هوور»، «زرده»، «مارلین» و «گالیت» از گونه‌های صید شده در آب‌های دور هستند. صید این ماهیان از شهریورماه هر سال آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز ادامه دارد.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان اضافه کرد: ۸۳ فروند شناور صیادی این استان در آب‌های دور فعال هستند که از این تعداد حدود ۵۹ فروند در سیریک، ۱۸ فروند در جاسک و بقیه در شهرستان‌های میناب و بندرعباس است.

بارانی بیان کرد: شناورهای صیادی لنج‌های آب‌های دور که تامین کننده مواداولیه کارخانه‌های ماهی تُن استان و کشور هستند، به طور معمول هرکدام با ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ تُن در آب‌های اقیانوس هند رفت وآمد دارند.

وی با بیان اینکه صید در دریای عمان، اقیانوس هند و سواحل دور ایران صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این شناورها تاکنون برای حدود ۱۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم در هرمزگان ایجاد کرده‌اند.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان اضافه کرد: فعالیت در آب‌های دور علاوه بر بحث صید و کاهش فشار بر ذخایر آب‌های ساحلی، از نظر حضور ایران در آب‌های بین المللی و اهتزاز پرچم کشور در این آب‌ها، اشتغالزایی، تقویت جایگاه ایران در کنوانسیون بین‌المللی تُن‌ماهیان، تامین امنیت غذایی و رونق اقتصادی حائز اهمیت است.

وی گفت: استان هرمزگان با تولیدات شیلاتی بیش از ۳۵۰ هزار تُن در سال رکوردار تولیدات شیلات کشور و همچنین قطب محصولات شیلاتی کشور است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo