×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
برگزاری دومین همایش سرمایه گذاری تخصصی شهر صنعتی شیشه در هرمزگان با حضور شرکت‌های چینی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، خلیل قاسمی در حاشیه این نشست گفت: دو طرح تخصصی شیشه در غرب بندرعباس با پیشرفت فیزیکی ۳۶ و ۲۵ درصد با سرمایه گذاری ۳۱۴۵۱ میلیارد ریال در حال احداث هستند که زمینه اشتغال مستقیم در زمان بهره برداری از این طرح‌ها، یکهزار و ۶۱۰ نفر اعلام شده است.

وی بیان داشت: سرمایه گذاری یک طرح صنعتی مستقر درشهر تخصصی شیشه با میزان سرمایه گذاری ۱۶۴۹۱ میلیارد ریال صادر شده است که زمینه اشتغال ۱۱۰ نفر مستقیم را در زمان بهره برداری خواهد داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ضمن اشاره به برگزاری همایش تخصصی شهرصنعتی شیشه در سال گذشته ، گفت: وجود ذخایر مواد اولیه منجمله آهک، نمک و سیلیس در استان هرمزگان و نواحی مجاور، مجاورت با خلیج فارس و دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به بنادر جهت صادرات محصولات، فراهم بودن خطوط حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی در استان هرمزگان، نزدیکی به دریا جهت تامین آب، نزدیکی به واحدهای آب شیرین کن جهت تامین آب و استفاده از پساب آنها، نزدیکی به پالایشگاههای نفت، گاز، خطوط لوله گاز و نیروگاههای برق از دلایل احداث شهر صنعتی شیشه در استان هرمزگان است.
وی افزود: موقعیت جغرافیایی شهر صنعتی تخصصی شیشه با یکهزار هکتار در شرق بندرخمیر و شمال غرب بندرعباس واقع است.
قاسمی لازمه استقرار صنایع پیشرفته (های تک) را شهر صنعتی شیشه برشمرد و افزود: سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاراری در شهر صنعتی شیشه صنایع پیشرفته ای من جمله شیشه های گرم شونده الکتریکی، شیشه های ضد امواج الکترومغناطیسی، شیشه های هوشمند، سلولهای خورشیدی، فیبرهای نوری، الیاف شیشه (فایبرگلاس)، ترانزیستورها و ریز پردازنده ها ، سرمایه گذاری نمایند و از مزیت و مشوق های این شهر صنعتی بهره مند شوند.
محمود عزیزیان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شیشه در کشور و مدیر عامل گروه کارخانجات شیشه اردکان در رابطه با سرمایه گذاری در شهر صنعتی شیشه هرمزگان گفت: ایران در جایگاه سه کشور تولید کننده شیشه در جهان است، هم اکنون گروه کارخانجات ما، ۶۹ درصد شیشه قطر، ۴۳ درصد شیشه امارات، ۲۸ درصد شیشه عمان و ۳ درصد شیشه عربستان را تولید می کنند.‌
او در ادامه گفت: این افتخار است که محصول استراتژیکی چون شیشه را تولید می کنیم زیرا جغرافیای کشورهای حوزه خلیج فارس فاقد سیلیس هستند که اصلی ترین ماده تولید شیشه است.
عزیزیان در رابطه با حضور دو شرکت چینی در این نشست گفت: این دو شرکت از بزرگترین شرکت های تولید کننده ماشین آلات تولید شیشه و ایجاد خط تولید شیشه در جهان هستند که روی هم رفته بیش از ۲۲ هزار پرسنل دارند و برای ده ها کشور،  انواع شیشه را تولید می کنند.
مدیر عامل کارخانجات تولید شیشه اردکان اضافه کرد: این شرکت های چینی به لحاظ خدمات و پشتیبانی بسیار عملکرد خوبی داشته اند و طبق تجربه ما در این سال ها، این شرکت ها با ایرانی ها به خوبی کار می کنند.

منبع خبر : صبح ساحل

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo