×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
تشریح برنامه های برگزاری نماز عید سعید فطر در بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین کذایی افزود: زمان برگزاری نماز عید سعید فطر روز اول ماه شوال معظم هست که روز یوم الجوائز (روز تقسیم جایزه بین بندگان مومن خدا طبق روایات) که پس از یک ماه تکریم و روزه داری بنا هست جایزه این ماه ضیافت الهی را از خداوند رحیم دریافت کنند.

وی بیان داشت: همزمان با اعلام آغاز ماه شوال و عید سعید فطر نماز جماعت صبح را در این روز اقامه خواهیم کرد و همزمان با طلوع آفتاب قرائت دعای ندبه را خواهیم داشت زیرا یکی از آداب روز عید فطر قرائت این دعا هست هر چند که روز جمعه هم نباشد و توسط مداح اهل بیت برگزار می شود.

مسئول برگزاری نماز عید سعید فطر در بندرعباس اظهار داشت: اجرای یک گروه تواشیح و سرود، بیان احکام شرعی از جمله برنامه های برگزاری نماز عید سعید فطر در بندرعباس می باشد. حجت الاسلام و المسلمین کذایی افزود: بلافاصله بعد از نماز عید فطر دو خطبه که جزئی از نماز هم محسوب می شود، توسط حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان قرائت می گردد.

وی ادامه داد: برگزاری نماز عید فطر در بندرعباس در چهارراه مصلی (شهید مطهری) برگزار می شود که به دلیل ازدیاد جمعیت مانند سالهای گذشته، از فضای خیابان های مجاور استفاده خواهد شد.

مسئول برگزاری نماز عید سعید فطر در بندرعباس اضافه کرد: برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر نماز عید فطر در شهر بندرعباس همزمان با سراسر کشور، تمامی دستگاه های اجرایی پای کار آمدند تا با همکاری نهادها، نماز باشکوهی در خور شان اجتماع با صلابت شیعیان برپا شود و به یادگار خواهیم گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین کذایی گفت: از ساعت ۱۲ شب که توسط دفتر مقام معظم رهبری و رسانه ها، زمان برگزاری نماز عید سعید فطر اعلام گردد، اعمال محدوده ترافیکی از حدفاصل پارک شهید دباغیان تا میدان هتل هرمز و ابوذر ایجاد خواهد شد، تا فضای امنیت و آرامش برای مومنین نمازگزار برقرار گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo