×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دفاع جانبدارانه نماینده اتاق ایران از فرد خاص شائبه برانگیز است/سخنان معاون اتاق ایران متناقض است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، روسای تشکل‌های اقتصادی خانه کشاورز هرمزگان، خانه صنعت و معدن و تجارت، اتاق تعاون بندرعباس و انجمن شرکت های حمل و نقل هرمزگان با ارسال بیانه ای نسبت به اظهارات اخیر معاون امور استان های اتاق ایران واکنش نشان دادند.

ابوطالب جوادی رییس خانه کشاورز هرمزگان با تایید این بیانیه در گفتگویی جداگانه با تجارت جنوب آنلاین تصریح کرد: جای بسی تاسف است که معاون امور استان‌ها به عنوان یکی از چهره های اجرایی و اقتصادی اتاق ایران پیرامون تخلفاتی که از ابتدا سال گذشته در خبرگزاری‌ها منتشر شده و دستگاه قضا و مالیاتی استان نیز مستقیم و تلویحا از تشکیل پرونده و تخلفات اتاق بازرگانی یاد کرده اند اظهار بی اطلاعی می کند.

وی با بیان اینکه بی خبر دانستن خود از این‌همه حاشیه و مشکلات که دنیا را باخبر کرده غفلت از وظایف است، خاطرنشان کرد: معاون امور استان‌های اتاق در این مصاحبه نشان داد که کاملا جانبدارانه رفتار کرده و به جای پاسخ به شایبه ها و شفاف سازی درخواست نماینده تجار و هیات رییسه جبهه گرفته است که این جبهه گیری‌ها ملموس و غش کردن به سمت فرد خاطی است.

جوادی ادامه داد: فرض براینکه اظهارات هیات رییسه مبنای انتخاباتی داشته باشد که با توجه به شناخت عموم تجار ازاین افراد خوشنام، اینگونه نیست اما با این وجود معاون اتاق ایران باید با درایت سخن می گفت زیرا پشت سر این هیات رییسه، تجار و رجال اقتصادی  قرار دارند که با رای آنها به این مسند نشسته اند و باید از حقوق اعضا دفاع کنند.
رییس خانه صنعت و معدن نیز در همین خصوص گفت:مصاحبه اقاى زمانى در حمايت از تخلف هاى صورت گرفته در اتاق بندرعباس و به نوعى مداخله غير مسئولانه اى در مقابل افشاگرى هيئت رئيسه بود در حاليكه يكى  از وظايف مهم اتاق ايران پايش عملكرد اتاق‌ها و مواظبت از خط مشى اصولى اتاق‌ها و جلوگيرى از انحراف و نزول اعتبار آنهاست.

وحید تهمتن افزود: انتظار مي رفت معاون امور استان‌ها در اين خصوص قاطعانه با تخلفات صورت گرفته مقابله مي کرد و با اعزام بازرسان وكارشناسان مستقل عرصه را بر متخلف تنگ نمايند تا كه درس عبرتى براى افرادى باشد كه با نفوذ در پارلمان اقتصادى مقاصدى شوم دارند.
عباس سالاری رییس اتاق تعاون نیز با انتقاد از نحوه پاسخگویی و شفاف سازی نماینده اتاق ایران بیان کرد: متاسفانه برخلاف انتظار فعالان اقتصادی هرمزگان، در حالیکه انتظار می رفت اتاق ایران بدون جانبداری خاص به شفاف سازی بپردازد وی در قامت یک مسوول نظارتی و اجرایی تمام قد از فردی دفاع کرده که به عنوان رییس در مظن اتهام بوده و سایرین را به تخلف متهم کرده است. وی ادامه داد: اینگونه اظهارات طلبکارانه، شایبه ها را بیشتر کرده و به تفرقه بیشتر انجامیده که انتظار می رفت با عقلانیت و تدبیر در پی رفع مشکلات باشند نه با عصبانیت دیگری را بدون سند به نقل از دیگری متهم کنند.

 

دو عضو مستعفی هیات نمایندگان نیز اظهارات معاون امور استان‌های اتاق ایران را تکذیب کردند.
حمید طیبی و کریم خمیسی عضو مستعفی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با ارسال لینک خبر و مستنداتی اظهارات معاون امور استانها را تکذیب کردند و بیان داشتند جانبداری معاون امور استان‌ها از رییس اتاق بندرعباس در گفتگو با یک پایگاه خبری قابل تامل بود و اینکه چگونه با وجود مستنداتی که حتی رسانه ای شده از هیات رییسه گلایه هم کرده است!

 

 

طیبی گفت: در اردیبهشت ماه امسال طبق مستندات رسانه ای شده رونوشت استعفا و دلایل آن به اتاق پست شده و رسید آن موجود است.

 

طیبی تصریح کرد: معاون استانهای اتاق ایران از یکسو مدعی است که هیات رییسه باید گزارش تخلفات را ارایه می دادند از سوی دیگر تمام اختیارات را خود وی حتی نظارت بر حسن عملکرد اتاق را به رییس اتاق تفویض کرده که معایر با اساسنامه است!

خمیسی هم اظهار داشت: معاون امور استان‌ها به جای رسیدگی و پاسخگویی از رییس اتاق دفاع می کند و جالب تر اینکه اعتراف هم میکند که رییس اتاق متمول بوده و ۱۲۶۳ خودرو وارد کرده که این اظهارات جانبدارانه شایبه ها را بیشتر می کند.

وی افزود: معاون اموراستان‌ها به جای شفاف سازی در حالی از اخلاق سخن گفته که خود دیگری را به نقل از فردی که در مظنه اتهام قرار دارد، مورد اتهام قرار داده است. وی تاکید کرد: اتاق ایران از سال گذشته کاملا در جریان امور قرار داشته و نمیدانم چرا خود را به بی خبری می زند!

اسناد+سابقه خبر
https://khalijefars.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=49868