×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بسیج سازندگی همیشه در کنار مردم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، سرهنگ یاسین باوقار ضمن تبریک سالروز افتتاح بسیج سازندگی بیان داشت: پس از انقلاب اسلامی، به دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی در جهت محرومیت زدایی تاسیس شد. اما به گذشت زمان و نیازهای بیشتر به گروه‌های جهادی به دستور رهبر معظم انقلاب، بسیج سازندگی تاسیس و امور آن به سپاه پاسداران واگذار شد.

وی در ادامه گفت: در بسیج سازندگی ما در حوزه‌های جهادی، فنی و تخصصی، محرومت زدایی، فرهنگی و امور دیگر فعالیت داریم، هدف ما بر این موضوع استوار است تا در کنار مناطق محروم کشور و به ویژه استان هرمزگان باشیم.

باوقار ادامه داد: تا کنون ۱۳۶۰ گروه جهادی تاسیس شده است، که در زمینه‌های مختلف در حال خدمت رسانی به مردم هستند.‌

سرهنگ باوقار همچنین با توجه به فعالیت‌های بسیج سازندگی در زمینه‌های عمرانی، پزشکی، فرهنگی گفت: ماموریت‌هایی ; که تا کنون در حوزه‌های مختلف و به ویژه محرومیت زدایی داشته‌ایم را به خوبی پشت سر گذاشته‌ایم، در حوزه‌های ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، منازل محرومینی که با بحران‌های سیل و زلزله و نظیر آن مواجه شده‌اند عملکردهای خوبی داشته‌ایم و تمام همت خود را قرار داده‌ایم تا در کنار مردم باشیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ضمن بیان اینکه استان هرمزگان، دارای خشکسالی و کمبود آب است گفت: در هرمزگان با بحران آب مواجه‌ایم و حدود ۴۰۰ روستای ما نیازمند آب رسانی هستند که در سال گذشته توانسته‌ایم با همت گروه‌های جهادی آب رسانی بیش از ۷۰ روستا را انجام دهیم. همچنین امسال قصد داریم تا این رقم را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در زمینه‌ی اقتصادی نیز تمام سعی خود را کرده‌ایم تا مشکلات مردم را حل کنیم، تا کنون توانسته‌ایم با ایجاد اشتغال‌های خرد، زمینه‌ی اقتصادی برای خانوارها ایجاد کنیم، در سال گذشته ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح اشتغال زایی به خانواده‌ها واگذار شده است که امسال قصد داریم تا این رقم را افزایش دهیم و هدف و برنامه خود را بر این موضوع قرار داده‌ایم تا در جهت پیشبرد صنعت گام برداریم، تا در کنار اشتغال‌ زایی و ایجاد چرخه‌ی اقتصادی برای خانواده‌ها در راستای پیشرفت اقتصاد کشور نیز راهگشا باشیم.

باوقار در ادامه با توجه به زمان اپیدمی کرونا گفت: در زمانی که ویروس منحوس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، ما گروه‌های مختلف جهادی را تشکیل و در خدمت کادر درمان و مردم قرار دادیم، که خوشبتخانه این موضوع به خوبی پیش رفت.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان ادامه داد: در حوزه راه سازی نیز ما فعال هستیم و در برنامه‌های آتی قرار است تا مسیرهای صعب العبور را بهبود ببخشیم، مناطقی چون کوشای احمدی، بشاگرد و جزیره هرمز برخی از این مناطق هستند. دستگاه‌های اجرایی در مواقعی که با محدومیت امکانات مواجه می‌شوند، ما ورورد می‌کنیم، خوشبختانه بسیج سازندگی ۲۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی در اختیار دارد که توانسته‌ایم در سال گذشته در کنار دستگاه‌ اجرایی عملکرد خوبی در زمینه کمک رسانی داشته باشیم.

باوقار ضمن تاکیید بر توانمندی‌های بسیج سازندگی در حوزه ساخت سد گفت: هم‌اکنون در حال ساخت بزرگ‌ترین سد سنگی-ملاتی هستیم که بیش از ۱ میلیون متر معکب ذخیره آب دارد، این ذخایر جهت آب رسانی به مناطق کشاورزی و مناطق نیازمند توسعه و احیای زمین‌های کشاورزی استفاده خواهد شد.

او در پایان گفت: ما آماده‌ایم تا در کنار مردم باشیم، هرکجا نیاز به یاری باشد، بسیج سازندگی آمادگی کامل را دارد تا در خدمت مردم باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo