×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
رزمایش دریایی ولایت 97 آغاز شد

رزمایش سه روزه دریایی ولایت 97 با حضور فرماندهان ارشد نیروی دریایی ارتش آغاز شد.

این رزمایش روز پنجشنبه در منطقه ای به وسعت 2 میلیون کیلومتر مربع از تنگه هرمز تا مدار 10درجه شمالی در اقیانوس هند آغاز شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در مراسم آغاز این رزمایش گفت: رزمایش دریایی در 4 مرحله همچون رژه دریایی، گسترش، عملیات آبی خاکی و نمایش قدرت در حال برگزاری است‌.

وی اضافه کرد:عمده شناورهای سطحی و زیر دریایی و همچنین همه تجهیزات و تسلیحاتی که برای کسب آمادگی برای گسترش آمادگی نیروی دریایی کشورمان لازم  است در این رزمایش در  شمال اقیانوس هند  استفاده می‌شود.
امیر دریادار حسین خانزادی افزود: دراین رزمایش شناورهای سطحی زیرسطحی و پروازی در رژه دریایی شرکت می کنند، برخی از تجهیزات در قالب تمرین بکار گرفته و بخش دیگری هم برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرند، برای اولین مرتبه شلیک موشک از زیر دریایی انجام می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد:در فاز دوم  یک جنگ دریایی واقعی به شکل آبی و نارنجی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که بخش آبی عهده‌دار مسئولیت دفاع  از محدود دریایی تحت حاکمیت کشورمان است و بخش نارنجی نیز مسئولیت دارد به عنوان دشمن فرضی از این سد ایجاد شده عبور کند.

دریادار خانزادی با تاید بر اینکه این تمرین دریایی ما را آماده رویارویی در یک عرصه واقعی می‌کند، اضافه کرد: بخشی از رزمایش ولایت 97 به تاخت و تاز آبی و خاکی برای بازپس‌گیری سواحلی که احتمالاً مورد اشغال قرار می‌گیرند و یا دفاع از سواحلی که با مورد حمله قرار می‌گیرند، اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از رزمایش به نمایش قدرت نیروی دریایی اختصاص داده شده است، اظهار داشت: در این مرحله تمام تجهیزات سطحی و غیرسطحی شامل، ناو، ناوشکن، زیردریایی‌ها، بالگردهای ضدزیردریایی و هواپیماهای گشت شناسایی حضور خواهند داشت.

خانزادی ادامه داد: هواپیماهای هدایت پذیر از راه دور گشت و شناسایی در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرد و جنگ الکترونیک هم در این رزمایش تمرین می شود.
امیر دریادار خانزادی ابراز داشت: تمرین طرح های نیروی دریایی، ارزیابی سلاح‌ها و تجهیزات و تمرین نیروی انسانی از جمله اهداف این رزمایش دریایی است.

وی با بیان این‌که در این رزمایش از ناوشکن سهند استفده خواهد شد گفت:همچنین برای اولین بار پرواز انواع هواپیمای گشت‌ شناسایی بدون خلبان از روی عرشه ناوشکن سهند نیز به اجرا در خواهد آمد و زیردریایی «فاتح» نیز برای نخستین بار در این رزمایش استفاده خواهد شد.