×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تخصیص اعتبار برای تامین سه شناور آتشخوار در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، سید حسین حسینی  در دیدار با صیادان شهرستان بندرلنگه با اشاره به اینکه در شهرستان بندرلنگه شاهد رشد آبز پروری در کنار صید و صیادی هستیم گفت: خوشبختانه این شهرستان از شهرستانهای پیشران در حوزه آبزی پروری است و توانسته گام‌های خوبی در بهره برداری از ظرفیت‌های آبزی پروری در کنار صید و صیادی بردارد.

حسینی از حل شدن مسئله سخت و زیان محسوب شدن صیادی خبر داد و گفت: سیر مراحل قانونی این مهم در حال انجام است و به زودی اعمال خواهد شد.

وی از جامعه صیادی به عنوان محور علم و دانش صید و صیادی یاد کرد و تصریح کرد: خوشحالیم در این شهرستان بحث‌های صیانت از ذخایر و بازسازی ذخایر به خوبی دنبال می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از گام‌های خوب سازمان شیلات ایران برای حل قدرت موتورها و و تناسب آنها با مسائل زیست محیطی انجام شده است.

حسینی با اشاره به اهمیت ایمنی و اطفا حریق در بنادر صیادی ابراز داشت: اقدامات خوبی در این راستا در سطح استان و کشور در حال انجام است و در آینده نزدیک شاهد حصول نتایج ارزنده آن خواهیم بود.

وی از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل ملی جهت تأمین سه شناور آتشخوار برای بنادر صیادی استان هرمزگان خبرداد.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به بالغ بر ۷۰ هزار تن صید سالانه در شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: در این شهرستان ۵ بندر صیادی و ۹ موج شکن مردمی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

مسعود بارانی تصریح کرد: شهرستان بندرلنگه بالغ بر ۱۴ هزار هکتار اراضی مطالعه شده پرورش میگو دارد که بالغ بر چهار هزار هکتار از آن در حال بهره برداری و حدود سه هزار هکتار در حال احداث است.

وی افزود همچنین این شهرستان از پنج پلی گن مطالعه شده پرورش ماهی در قفس برخوردار است که تاکنون ۸ مزرعه با بیش از ۶۰ قفس از آن فعال شده است.

بارانی تکمیل موج شکن‌های مردمی، احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، تکمیل مرکز تخلیه صید چیروئیه، بهسازی بندر کنگ و … را از اهم پروژه‌های عمرانی فعال این شهرستان خواند.

در ادامه این نشست فرماندار شهرستان، نماینده مردم هرمزگان در مجلس و جمعی از صیادان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

  1. دالمند

    چهارهزار هکتار پرورش میگو با متوسط ۵تن فقط یک فصل لارو ریزی عدد بالایی هست یعنی ۲۰هزلرتن البته این خبر از دقت بالایی برخوردار هست، نمی‌دانم، نقطه ای بعد شناور آتش خوار است که همان اطفا حریق با آب یا همین پودرهای اطفا حریق در مخزن بزرگتر ،لاکن نامگذاری، ،آتش خوار،،کمی اغراق شده است یا رئیس سازمان مذکور اطلاعات بیشتر در اختیار خبرنگاران،نگذاشته،یا خبرنگار موضوع به دقت مطالعه نکرده است و نظرخودش برای رفع مسئولیت، نوشته است در هرصورت چنین کلمه ای از یک متن خارجی ترجمه سطحی شده است که قلمبه گویی از خصوصیات افراد دارای آگاهی سطحی یا سواد شوفری است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo