×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
خرید بیش از ۶۰ هزار تن گندم از گندمکاران هرمزگانی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمد رضا ماندگاری ظهر امروز (۲۱ خردادماه)، افزود: در سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان به زیرکشت گندم رفته است که پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵ هزار تن محصول با رشد ۴۰ درصد، برداشت شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۳۰ درصد پول خرید گندم به قیمت سال قبل یعنی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، به حساب گندمکاران واریز شده است و بقیه آن نیز بزودی پرداخت می‌شود.

ماندگاری خاطرنشان کرد: بعد از رایزنی بین اعضای شورای قیمت‌گذاری و وزارت جهادکشاورزی، نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان اعلام شده است که بزودی مابه‌التفاوت آن به حساب گندمکاران واریز می‌شود.

رئیس واحد بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان اظهار کرد: امسال علاوه بر آن هزار و ۵۰۰ تومان برای بخشی از هزینه‌های کود و بذر و ۲ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم برای کشاورزان تصویب شده است.

ماندگاری با اشاره به اینکه ۱۱ مرکز در هرمزگان کار خرید تضمینی گندم را برعهده دارد، ادامه داد: شبکه تعاون روستایی به عنوان مباشر شرکت غله و خدمات بازرگانی کار خرید تضمینی گندم در استان را از ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز کرده و تا اوایل تیرماه امسال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در هرمزگان هرسال گندم از ۱۵ آبان تا ۱۵ بهمن کشت می شود، افزود: شبکه تعاون روستایی تاکنون ۳۵ هزار و ۴۰۰ تن گندم در حاجی‌آباد، ۱۰ هزار و ۲۳۸ تن در میناب، ۱۰ هزار و ۳۴ تن در رودان، ۲ هزار و ۲۰۱ تن در پارسیان و ۲ هزار و هشت تن گندم در بستک از کشاوزران خریداری کرده است.

منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo