×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
جشنواره‌های دانش آموزی نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، احسان کامرانی در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم، با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی دیگر از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره، عنوان کرد: با توجه به آنکه نسل نوجوان و جوان جامعه در معرض انواع آسیب‌ها قرار دارند برگزاری جشنواره نوجوان سالم اقدامی ارزنده در تقویت و حفظ سلامت نوجوانان و جوانان است.

وی افزود: نوجوانان و جوانان دارای قدرت خلاقیت، فکر ابتکار و نوآوری هستند که جشنواره‌هایی همچون جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم می‌تواند زمینه ساز بروز استعدادهای آنها باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های دانش آموزان ضروری است در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی که این قشر را تهدید می‌کنند بهره گرفت.

کامرانی، تصریح کرد: پیشگیری از رفتارهای پرخطر و تقویت بهداشت روان دانش آموزان مقوله مهمی است که نیازمند توجه جدی است.

وی گفت: افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان برای بهبود عملکرد تحصیلی، غلبه بر ترس، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تقویت خلاقیت و روحیه نوآوری از دستاوردهای مهم جشنواره‌های همچون جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: گسترش فناوری‌های روز، توسعه روز افزون فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کنار محاسن بالای آنها در صورت عدم استفاده صحیح با آسیب‌های بسیاری به ویژه برای نوجوانان و جوانان همراه است. مدیریت فضای مجازی برای صیانت از سلامت نوجوان و جوانان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: تدارک برنامه‌های شاداب سالم و جذاب و برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برای جلوگیری گسترش آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره نوجوان سالم در بین قریب به ۴۲۰ هزار نفر از دانش آموزان استان آثار ملموسی به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی در این قشر را در پی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: در کنار مسائل آموزشی توجه به مسائل فرهنگی و پرورشی در بین دانش آموزان نیازمند اهتمام و توجه جدی است.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم استان در رشته‌های مختلفی همچون فیلم کوتاه، روزنامه دیواری، مقاله نویسی، عکاسی، طرح درس نویسی، نقاشی و ایده پردازی برگزار و داوران جشنواره ۱۱۵ اثر را از بین بیش از دو هزار اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره به عنوان آثار برتر انتخاب کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo